اصفهان؛ پیشتاز شهر دوستدار کودک

اختتامیه نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک شامگاه پنجشنبه در هتل آسمان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک از ۲۶ تا ۲۷ دی ماه با حضور نمایندگانی از ۳۱ استان کشور با همکاری وزارت کشور، یونیسف و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان برگزار شد؛ در حال حاضر در غرب آسیا شهرهای عمان از کشور اردن و شارجه امارات عضو شبکه شهرهای دوستدار کودک هستند و اصفهان سومین شهر پایلوت دوستدار کودک در غرب آسیا است.

اصفهان؛ شهر دوستدار کودک خواهد شد

ویل پارکس، نماینده یونیسف در نشست اختتامیه گفت: با توجه به اقدامات خوب شهرداری اصفهان نوید می‌دهم که اصفهان به زودی کاندیدای شهر دوستدار کودک بشود. ما در مقطعی از زمان قرار داریم که در حال توسعه شهرها هستیم و این موضوع به همه ما کمک خواهد کرد.

وی افزود: شهرها چه کوچک و چه بزرگ در صورت برخورداری از منابع نوآوری و خلاقیت می توانند به کودکان کمک کنند.

نماینده یونیسف ادامه داد: مدیران شهرها می‌توانند به توسعه شهرها برای کودکان کمک کنند؛ با این که دولت ها اهداف مختلفی دارند، اما شهرها و شوراها به اهمیت کودکان پی برده اند.

وی در خصوص آمارهای شهر دوستدار کودک در جهان گفت: بیش از سه هزار شهر دوستدار کودک در ۴۰ کشور جهان وجود دارد که بیش از ۳۰ میلیون کودک را شامل می‌شود.

پارکس در ادامه با تقدیر از اقدامات شهرداری اصفهان در حمایت از کودکان گفت: خبر خوب اینکه با اقدامات شهرداری، اصفهان تا تبدیل شدن به شهر دوستدار کودک راهی ندارد و در چند هفته دیگر شاهد آن خواهیم بود.

وی در ادامه اظهار کرد: نوید اتفاقات خوبی را در وزارت کشور و شهرداری برای کاندیدا شدن اصفهان برای شهر دوستدار کودک می‌دهم و این نوید را به همه شهرداری ها می دهم که همه شهرها می‌توانند کمک کنند تا ایران، کشوری با عنوان دوستدار کودک شود.

نماینده یونیسف در پایان گفت: برنامه ریزان شهری باید صدای بچه ها را بشنوند و به آنها گوش دهند تا موفق شوند.

اصفهان شهری است برای همه

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان نیز در این نشست گفت: تمامی شهروندان اصفهان مورد توجه قرار خواهند گرفت. برنامه های ما مورد توجه و قبول تمام کارشناسان داخلی و خارجی قرار گرفته و تعاریف زیادی از اصفهان شده است.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک اصفهان به شهرهای دوستدار کودک ملحق خواهد شد و مجوز آن را خواهیم گرفت و به زودی اصفهان کاندیدا و پیشتاز شهر دوستدار کودک خواهد شد.

شهردار اصفهان در خصوص حمایت از سایر قشر ها اظهار کرد: نوید حمایت از مسن ها و بزرگسالان را نیز می دهم. تمامی قشرها و شهروندان باید مورد حمایت قرار بگیرند، زیرا همه در یک شهر زندگی می‌کنیم؛ این موضوع شدنی است که تمامی شهروندان مورد حمایت قرار بگیرند و همه روزی بهتر از دیروز را تجربه کنند.

نورورزی در خصوص حمایت از کودکان خاطرنشان کرد: قانون نیز به حمایت کودکان اعتقاد دارد و خوشحالیم همه رضایت دارند و هیچ مسئولی از انجام کاری برای رفاه کودکان دست نمی‌کشد؛ هیچ مانعی در راه این خدمتگذاری، ما را ضعیف نخواهد کرد.

کودکان آینده کشورند پس باید حمایت شوند

مهدی جمالی نژاد؛  معاون عمران وزیر کشور در این نشست گفت:کودکان آینده سازان کشور هستند و از همین رو باید حمایت شوند تا استعداد آن‌ها شکوفا شود؛ شهر باید آینده نگر باشد، زیرا شهر آینده نگر می‌داند بزرگترین ثروتش کودکان هستند پس به آنها میدان می‌دهد و آنها را پاس می‌دارد.

وی افزود: شهر دوستدار کودک آینده دار است، برای همین باید تمامی شهرهای ما دوستدار کودک باشند تا آینده ‌ای روشن در پی داشته‌ باشند.

معاون وزیر کشور ادامه داد: شهر به کودکان و خلاقیت شان کمک می کند و کودک از شهر به عنوان بستر یاد می کند. شهر عامل واسط مدیران و کودکان است.

جمالی نژاد خاطر نشان کرد: اصل صورت مسئله کودک است و آنها فقط بازیگر نیستند بلکه خود کارگزار آینده شهر هستند و توسعه پایدار نیز به این موضوع کمک می‌کند.

جمالی نژاد در خصوص الزام حمایت از کودکان گفت: اصفهان باید زمینه را برای ایجاد خیال‌پردازی کودکان فراهم کند همانطور که در دوره های تاربخی مختلف ما این موضوع را خیلی شفاف می‌بینیم. پس در این دوره نیز باید به فکر آینده این کودکان بود.

وی در پایان گفت: اصفهان شهر نمونه دوستدار کودک است اما همه شهرهای ما باید دوستدار کودک باشند و این از اهداف اصلی ما در مجموعه وزارت کشور است.

کد خبر 364909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.