در چالش های عمرانی کشور بسیاری تماشاچی هستند

رییس سازمان نظام مهندسی کشور گفت:در چالش های عمرانی امروز بسیاری تماشاچی هستند و این مهندسان هستند که تنها باید آستین بالا بزنند و فعالیت بکنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرج الله رجبی رییس سازمان نظام مهندسی کشور در مراسم اختتامیه همایش ملی ساختمان پایدار و انرژی گفت:‌اقدام سازمان نظام مهندسی استان اصفهان در برگزاری این همایش ستودنی و قابل تقدیر است. امروزه چالش های عظیم عمرانی در ایران صورت گرفته که هر روز با آن روبرو هستیم اما در مواجهه با این چالش ها هم اصناف مختلف و هم اقشار مردم تماشاچی هستند اما گروه مهندسان باید آستین بالا بزنند و در این زمینه فعالیت کنند.

وی افزود:‌امکان ندارد که ما مهندسان در مقابل این چالش ها تنها تماشاپی باشیم و فعالیتی نکنیم اما اگر قرار است زاینده رود، زاینده رود شود همت همه مردم را می طلبد. مهندسان در حال حاضر مسئولیت خطیر و ملی مهمی دارند که می بایست سازوکارهایی مناسب برای حل مشکلات عمرانی پیش روی کشور بیندیشند.

رجبی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اقتصاد را بهبود ببخشیم باید از مهندسان استفاده کنیم. مبحث انرژی اهمیت زیادی دارد و باید در این زمینه فعالیت زیادی صورت گیرد. مردم دیگر جیبی ندارند که از جیب آن ها برای فعالیت های عمرانی هزینه شود مسائل مهمی در اقتصاد مهندسی وجود دارد که باید به آن توجه ویژه ای کنیم.

رییس سازمان نظام مهندسی کشور در ادامه گفت:‌باید الگویی در مصرف انرژی تعیین شود و وزارت خانه ها به افرادی که این الگو را رعایت می کنند تسهیلات بدهند.

وی به نقش مهندسان اشاره کردو افزود:مهندسان انسان هایی هستند که برای مردم و مملکت خود زحمات فراوانی کشیده اند و بسیار مفید بوده اند و در زمینه های عمرانی خدمات شایسته ای را انجام داده اند اما یکی از مسائل ما در این زمینه مسئله حکمرانی ما است؛ یعنی برخی عملکردهای سه قوه به گونه ای بوده که امروز در زمینه های عمرانی با ضعف روبرو شده ایم.

رجبی اذعان کرد: برداشت های غیرمجاز بسیار زیادی درزمینه منافع ملی صورت گرفته که مردم باید بدانند که مجلس هفتم و هشتم نه تنها به مردم خدمت نکرده اند بلکه دره ای در حوزه منافع ملی ایجاد کرده اند، با مردم باید صحبت کنیم و روراست باشیم و روش های غلط در مصرف انرژی را از بین ببریم. ممکلت داری یک نیازهایی دارد که برخی از مسئولان آن را ندارند.

وی در پایان یادآور شد: باید جوانان فعالیت بیشتری در زمینه های عمرانی کشور انجام دهند و نیازمند حکمرانی تنظیم شده ای در کشور هستیم.

کد خبر 364897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.