برای مبارزه با آلزایمر، پیاده روی کنید

نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد افرادی که بیشتر عادت به پیاده روی دارند کمتر دچار مشکلاتی مثل آلزایمر می شوند. این موضوع نشان می دهد تحرک داشتن تا چه حد برای سلول های مغز مفید است.

به گزارش ایمنا، نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد افرادی که بیشتر عادت به پیاده روی دارند کمتر دچار مشکلاتی مثل آلزایمر می شوند. این موضوع نشان می دهد تحرک داشتن تا چه حد برای سلول های مغز مفید است.

کم تحرکی عوارض خطرناک متعددی دارد و یکی از این عوارض بروز بیماری های مغزی است. برای مثال کم تحرکی می تواند منجر به بروز آلزایمر شود.

جالب است بدانید افزایش تحرک در سالمندان می تواند حتی از پیشرفت آلزایمر در بدن آنها نیز پیشگیری کند. درواقع آلزایمر را می توان با ورزش تا حد زیادی شکست داد و مغلوب کرد.

پزشکان متخصص مغز و اعصاب توصیه می کنند افرادی که دچار بیماری آلزایمر یا سایر نقص های شناختی هستند که به واسطه مشکلات در نورون های مغزی روی می دهد، باید ورزش را به برنامه روزانه خود بیفزایند.

جالب است بدانید پژوهش های حوزه سلامت مغز و اعصاب نشان داده است افرادی که روزانه حداقل نیم ساعت پیاده روی می کنند از قدرت حافظه، یادگیری و تصمیم گیری بالاتری برخوردار هستند و حتی نسبت به دیگران کمتر دچار افسردگی می شوند.

البته فراموش نکنیم که پیاده روی یکنواخت و بیش از حد آرام بی فایده است و بهتر است برای پیاده روی خود، ریتم نامرتب قرار دهیم. یعنی برای مثال گاهی بسیار سریع و گاهی آهسته حرکت کنیم تا بدن نسبت به حرکت ما واکنش نشان دهد.

افزون بر اینها اگر در شهرهای بزرگ با هوای آلوده زندگی می کنید بهتر است در روزهای آلوده از خانه خارج نشوید و در خانه نرمش کنید. همچنین می توانید در باشگاه ثبت نام کنید و بر اساس وضعیت سلامت خود به انجام تمرینات منظم ورزشی بپردازید.

کد خبر 364885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.