هفت سین شهر به دست شهروندان چیده می شود

ایده کاپ شهر با محوریت نوروزی شهروندان اصفهانی را دعوت کرد تا با ارائه طرح های خود در چیدن سفره هفت سین سال ۹۸ شهر سهیم باشند و امسال اصفهان خلاق تر از همیشه عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهارمین ایده کاپ شهر اصفهان با محوریت زیباسازی نوروزی امروز_ پنجشنبه ۲۷ دی ماه_ در سالن کتابخانه مرکزی برگزار شد. در این مراسم از میان ۱۵۰ طرح و ایده که شهروندان برای زیباسازی شهر خود ارسال کرده بودند ۱۴ نفر به مرحله ارائه رسیدند این ایده کاپ توسط مرکز خلاقیت و نوآوری های نوین شهرداری اصفهان با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری برگزار شد.

علیرضا گلچین فر در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری ایده کاپ برای شنیدن ایده های شهروندان است اظهار کرد: ۴۰۰ ایده در سه ایده کاپ گذشته به دست ما رسید و در این رویداد نیز ۱۵۰ ایده و طرح توسط شهروندان ارسال شد.

دبیر اجرایی ایده کاپ ادامه داد: امروز هفت طرح و هفت ایده توسط برگزیدگان ارائه می شود تمام ایده های ارسالی خوب و قابل تامل بودند اما بسیاری از ایده ها با موضوع مناسبتی نداشتند به همین دلیل به این مرحله نرسیدند.

وی اضافه کرد: احمدرضا آقابابایی، محمدرضا عمادی و حسن عابدی داوران این ایده کاپ هستند که بر اساس خلاقیت، نوآوری و جذابیت، تناسب با محیط و قابلیت اجرا داوری می کنند و علاوه بر ۷۰ درصد داوری که بر عهده داوران است امروز ۳۰ درصد از داوری بر عهده مخاطبان این مراسم خواهد بود.

گلچین فر خاطرنشان کرد: امیدواریم این طرح ها برای سازمان زیبا سازی مفید باشد و تمام آن ها قابلیت اجرا در این سازمان داشته باشند.

پس از سخنان دبیر اجرایی ایده کاپ مجید هارونی از رویش درخت در قاب ها پرده برداشت و توضیحات خود را ارائه کرد و ایده ای که در نهایت سادگی و زیبایی در جایگاه نخست ایده ها نشست.

پس از او ایده ها یکی پس از دیگری ارائه می شدند به امید آن که به بار بنشینند و هفت سین شهر به دست خانم های شهر چیده شود وجیه کاظم زاده چندین المان پیرامون سفره هفت سین ارائه کرد تا با المان های هفت سین شهر را زیبا کند و توانست ایده خود را در جایگاه دوم قرار دهد.

مهناز لنبانی کودکان شهر را تنها نگذاشته و برای آن ها طرحی دلنشین آورده بود قاب هایی سفید در شهر تعبیه شود تا کودکان بر روی آن ها نقاشی کنند البته ایده های دیگری بودند که فضای شهر را برای کودکان می خواستند اما این ایده از نظر داوران نوآورانه تر بود و توانست رتبه سوم را به خود اختصاص دهد.

پس از اینکه شهرزاد ابوفاضلی نیز طرح خود را با نام اصفهان زیباست زیباترش کنیم ارائه کرد احمدرضا آقابابایی از شهروندانی که در این ایده کاپ شرکت کردند و طرح های خود را ارائه کردند تشکر کرد و گفت: این حضور برای ما بسیار ارزشمند است چرا که شاهد بودیم که شهروندان دامنه زیباسازی را حتی در صوت هم برده بودند و خلاقیتی نو را به رخ کشیدند.

داور ایده کاپ نوروز ادامه داد: اصفهان شهر خلاقی است و اساس وجود سازمان زیبا سازی خلاقیت است باید در شهر خلاقیت وجود داشته باشد تا مسافران و توریست ها با دیدن شهر به وجد بیایند و امیدوارم این شروع همکاری سازمان زیباسازی با شهروندان برای ارائه ایده های خلاق باشد.

قوس آذر اصفهان اولین طرحی بود که حمید سلامی جوجیلی پس از سخنان داور ایده کاپ نوروزی مطرح کرد طرحی که از گنبد های اصفهان، بوته جقه و قوس آذر به وجود آمده بود و توانست نظر داوران را به خود جلب کند و در جایگاه نخست قرار بگیرد.

طرح ها بسیار متفاوت بودند و حتی کمی از حال و هوای نوروز هم دور شدند اما هدی رحیمی با تنگ ماهی خود طرحی جالب و خاص را ارائه کرد ماهی که در یک ساعت شنی سال ۹۷ را تمام و به ۹۸ می رسد طرحی که به عقیده داوران کمی پختگی نیاز دارد اما نوآوری لازم را دارا است و می تواند رتبه دوم را بگیرد.

مهدی جلوانی استاد خط نگاه ویژه ای به نوروز دارد و خط را در طراحی شهری وارد می کند؛ اصفهانی عظیم با خطی خوش در میان اصفهانی ها، طرحی که توانست مقام سوم را کسب کند.

طرح ها و ایده ها جمع آوری شد و امسال هفت سین شهر با کمک شهروندان چیده می شود خلاقانی که ایده هایشان را گفتند تا ثابت کنند می خواهند در شهری زندگی کنند که خودشان آن را می سازند.

کد خبر 364871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.