ردیف بودجه ویژه کودکان اصفهان تخصیص می‌یابد

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان در خصوص تخصیص بودجه‌ای برای کودکان در شهرداری اصفهان گفت: در نظر داریم در بودجه سال آینده بخش قابل توجهی برای مناسب‌سازی فضاهای سبز برای کودکان در تمامی مناطق داشته‌ باشیم.

شیرین طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اقدامات شورای شهر در حمایت از کودکان اظهار کرد: انتقال اقدامات کودکان از حوزه فرهنگی به عمران مهم‌ترین کار شورای شهر بوده که به پیشبرد اهداف ما کمک کرده ‌است.

وی افزود: در دوره‌های گذشته شورای شهر این اقدامات بیشتر در حوزه فرهنگی خود را نشان می‌داد اما در حال حاضر با توجه به درخواست کمیسیون عمران و الزامات شهر دوستدار کودک مسئولیت این حوزه به کمیسیون عمران منتقل شده است.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر در خصوص دلیل این انتقال تصریح کرد: بر این باور هستیم اقداماتی که باید برای حمایت از کودکان صورت گیرد از جنس شهرسازی است. در حال حاضر اقدامات زیادی انجام داده‌ایم و زیر ساخت‌های خوبی ایجاد کردیم تا این حمایت‌ها بیشتر و جدی‌تر شود و این انتقال به پیشبرد اهداف ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد: هدف ما تبدیل اصفهان به برند شهر دوستدار کودک است و کنفرانس "اصفهان شهر دوستدار کودک" از جمله برنامه‌های ما برای تحقق این هدف است که در ایران بی‌نظیر بود.

طغیانی تصریح کرد: فقط برگزاری این کنفرانس‌ها برای نشان دادن اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک کافی نیست بلکه ما در همه حوزه‌ها برنامه داریم که از جمله  آنها می‌توان از ایجاد فضای سبز کودکان و اتاق بازی کودکان نام برد البته ما به این موضوعات بسنده نمی‌کنیم و معتقدیم در همه حوزه‌های عمرانی باید کودکان مورد توجه قرار گیرند.

وی تصریح کرد: قصد ما شهروند مداری است که این موضوع تمامی قشرهای سنی را در بر می‌گیرد؛ حمایت از کودکان بدین معنا نیست که سایر قشرها نادیده گرفته شوند بلکه ما برای تمامی اقشار از جمله سالمندان و جوانان و زنان برنامه‌های خوبی داریم.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: صرفاً عملیاتی شدن شعارها معیار نیست بلکه همین موضوع که مثلاً یک معمار یا طراح در طرح خود به کودکان توجه می‌کند یک گام مهم و خوب است.

وی در خصوص تخصیص بودجه‌ برای کودکان در شهرداری اصفهان گفت: در نظر داریم در بودجه سال آینده بخش قابل توجهی برای مناسب سازی فضاهای سبز برای کودکان در تمامی مناظق داشته‌باشیم.

طغیانی خاطر نشان کرد: البته اولین هدف ما شهروندمداری است که بر اساس آن نه تنها سالمندان بلکه تمامی قشرها مورد توجه قرار می‌گیرند مثلاً وقتی در برنامه‌های ما کم کردن آلودگی هوا دیده می‌شود این موضوع صرفاً برای کودکان نیست بلکه برای تمامی شهروندان از جمله کودکان است.

وی اظهار کرد: ما برنامه داریم با نشان دادن توان خود این حمایت‌ها را به کل کشور تعمیم دهیم.

کد خبر 364853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.