پالایش در زیرمجموعه وزارت صنعت به اصفهان کمک می‌کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی، صنعت و خدمات باید در اشتغالزایی متعادل شود و در زیرمجموعه وزارت صنعت پالایشی انجام بگیرد تا این وزارتخانه بیشتر به اصفهان کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا حجت الاسلام احمد سالک صبح امروز پنجشنبه - ۲۷دی ماه- در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان در سال ۱۳۹۷، که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: بانک ها پا بیخ گلوی صنعت گذاشته‌اند، پرداخت تسهیلات در اصفهان به صنعت را شاید بتوان گفت که در حد صفر درصد است و تسهیلاتی به صنعتگران اصفهانی اعطا نمی شود.

وی افزود: هرساله سهم زیادی از نیروی کار در بخش کشاورزی به بخش صنعت و خدمات رجوع می کند و همین موجب ضرر کشور در بخش کشاورزی است. باید برای ایجاد زیرساخت‌های رشد اشتغال در روستاها تمهیداتی لحاظ شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: گروه ۴۰۰ نفره‌ای توسط دولت آمریکا برای تحریم‌ها علیه ایران تشکیل شده اما در مقابل و در ایران حتی یک گروه چهار نفره برای دور زدن این تحریم ایجاد نشده است.

سالک تاکید کرد: باید بین وزرا به خصوص وزرای اقتصادی در دولت هماهنگی مهمی اتفاق بیفتد تا بخشنامه‌ها با محتوای مختلف برای صنعتگران فرستاده نشود.

بیکاری با انتقال حجم نقدینگی به بخش تولید ریشه‌کن خواهد شد

وی تصریح کرد: باید تکلیف مشخصی برای صنعتگر در نظر گرفته شود، نباید بخشنامه‌هایی با محتوای متفاوت از وزارتخانه‌های مختلف برای صنعتگران فرستاده شود. بخشنامه‌ها باید پایدار و بلند مدت باشد، بخشنامه‌های سه ماهه، یک ماهه و هفتگی کارآمد نیست و تنها ضربه ای بر پیکر صنعت کشور است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: مواد اولیه پتروشیمی‌ها در داخل کشور باید تأمین، حجم نقدینگی کشور کنترل و در بخش تولید به‌کار گرفته شود. در صورتی که حجم نقدینگی کشور به بخش تولید بیاید بیکاری و مشکلات اشتغال به‌طور کامل حل شده و ریشه کن خواهد شد.

سالک خاطرنشان کرد: مشکل اصلی سرمایه‌گریزی از اصفهان بروکراسی زائد اداری است. باید بروکراسی‌های زائد در استان اصفهان از بین برود تا فعالیتی که در پنج روز می توان آن را انجام داد به اندازه پنج سال به درازا نکشد.

وی اعلام کرد: سهم جوانان استان اصفهان از بیکاری ۲۹ درصد است که از این میزان  ۲۰ درصد فارغ التحصیل هستند. ۹ هزار واحد صنعتی در اصفهان وجود دارد که مشکلاتی همچون بروکراسی اداری و غیره بر پیکره آن ها ضربه وارد می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل ما فقط بیکاری فرزندان کشور است، در سال ۱۳۹۷، ۲۷ درصد رشد ریزش نیروی کار داشته‌ایم. موانع رشد تولید ملی باید به صورت کامل برطرف شود و واحدهای صنعتی مشکل دار در استان اصفهان ۱۲۰ واحد هستند.

سالک اضافه کرد: بسیاری قطعه‌سازان اصفهان به دلیل نبود نقدینگی و پرداخت نشدن حقوق پرسنل و طلبکاری از شرکت‌های تولید خودرو در حال تعطیلی هستند.

وی یادآور شد: پلی اکریل به عنوان صنعت مادر ۲۰۰ کارخانه در کشور، دارای مشکلات صنعتی شدیدی است که باید به آن ها توجه و رسیدگی شود.

کد خبر 364852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.