راه رسیدن تیم ملی ایران تا فینال از کدام کشورها می‌گذرد؟

پس از تساوی شب گذشته تیم ملی ایران مقابل عراق و صعود تیم ملی به عنوان صدرنشین گروه D به مرحله پلی‌آف محتمل‌ترین حالت به پایان رسیدن حسرت ۴۳ ساله برای ایران بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صدرنشینی تیم ملی ایران در گروه D جام ملت‌های آسیا، خیلی مهم بود چراکه باخت به عراق می‌توانست تیم ملی را در همین دور بعد روبه‌روی برنده بازی قطر و عربستان قرار دهد؛ خوشبختانه ایران با یک مساوی توانست به عنوان سرگروه صعود کند تا حداقل خیال ایرانی‌ها کمی آسوده‌تر باشد و مسیرش برای رسیدن به مراحل بعدی هموارتر شود.

تیم ملی فوتبال ایران به عنوان صدرنشین گروه D، در مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف یکی از تیم‌های فلسطین، لبنان، کره شمالی، عمان یا ترکمنستان برود؛ هنوز هیچ چیز مشخص نیست اما شانس رویارویی ایران مقابل لبنان و یا عمان بیشتر متحمل است؛ مطمئناً هیچ یک از این تیم‌ها حرفی برای گفتن مقابل ایران ندارند اما نباید از اتفاقاتی که ممکن است در هر لحظه از نود دقیقه بازی می‌افتد، غافل شد؛ به همان اندازه که قدرت در فوتبال مهم است نمی‌توان چاشنی شانس را هم نادیده گرفت.

دور بعدی، تیم ملی ایران باید روبه‌روی برنده بازی چین و تایلند قرار بگیرد. روی کاغذ چین برنده آن بازی است و شاید رقیب احتمالی ایران، چین باشد. روز سوم آگوست ۲۰۰۴ (۱۳ مردادماه ۸۳) دو تیم فوتبال ایران و چین در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل هم قرار گرفتند و دراماتیک‌ترین شکست تیم ملی ۹ نفره ایران مقابل چین به‌واسطه پنالتی که مبعلی به تیر دروازه حریف کوبید و یحیی گل‌محمدی هم هوس کرد بدترین پنالتی چیپ تاریخ ایران را شلیک کند، موجب شکست تیم ملی ایران شد.

آخرین رویارویی تیم ملی فوتبال ایران و چین به هشتم فروردین ماه ۹۶ در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و در ورزشگاه آزادی تهران برمی‌گردد که در آن بازی ایران با گل دقیقه ۴۶ مهدی طارمی، با نتیجه یک بر صفر از سد چین عبور کرد؛ حضور نزدیک به ۸۰ هزار نفر در ورزشگاه آزادی و اینکه تماشاگران اقدام به پرتاب مواد محترقه به زمین بازی کردند باعث شد فیفا به دلیل همین کار و همچنین ازدحام بیش از حد تماشاگران، فوتبال ایران را جریمه نقدی کند.

احتمال اینکه در مرحله نیمه‌نهایی، ژاپن حریف تیم ملی باشد و نخستین تیم دردسرساز ما برای به پایان بردن حسرت ۴۳ ساله فوتبال ایران شود، وجود دارد. ژاپن امروز -پنجشنبه ۲۷ دی ماه- باید در ورزشگاه خلیفه بن زاید العین مقابل ازبکستان صف‌آرایی کند؛ آنچه این رقابت را حساس‌تر می‌کند رویارویی تیم دوم گروه F در مرحله بعد با تیم استرالیا است که می‌تواند فینالی زودهنگام برای این جام محسوب شود؛ آخرین بازی این دو تیم به اسفند ماه سال ۹۰ بر می‌گردد که در آن بازی ازبکستان با نتیجه یک بر صفر ژاپن مدعی را شکست داده است. ژاپن در صورت بُرد، باید روبه‌روی بازنده بازی عربستان و قطر قرار گیرد و هر کدام از تیم‌های ژاپن، عربستان و قطر از مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند، شانس بالاتری نسبت به اردن یا حریفش برای رسیدن به نیمه‌نهایی دارند.

در بازی فینال که امیدواریم یک طرفش ایران باشد، در آن سمت جدول کره جنوبی، استرالیا و برنده بازی عربستان و قطر، برای رسیدن به فینال تلاش می‌کنند.

کد خبر 364850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 0
    عالللللللللللللی
  • ابوالفصل IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 0
    باسلام ان شاالله بایاری خداوند ب حسرت ۴۳ سه ساله پایان میدهیم.وقهرمانی رادرکشورامارات جشن میگیریم.