صعود یوزها بالاتر از عراق/ ایران به هدفش رسید

تیم ملی ایران با وجود تساوی برابر عراق به عنوان تیم نخست گروه D به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور پایانی گروه D جام ملت‌های آسیا، امشب از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تیم‌های ایران و عراق در ورزشگاه آل مکتوم دوبی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

گروه D جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹

دیدار تیم‌های ایران و عراق

ورزشگاه: آل مکتوم دوبی

تماشاگر: ۱۵ هزار نفر

اخطار: سامان قدوس (دقیقه ۳۹) و وحید امیری (دقیقه ۶۸) از ایران؛ امجد عطوان کاظم (دقیقه ۳۴)، احمد ابراهیم (دقیقه ۷۸) و علی عدنان (دقیقه ۸۲) از عراق

ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سید مجید حسینی، وریا غفوری، میلاد محمدی، روزبه چشمی (۸۰- اشکان دژاگه)، امید ابراهیمی، علیرضا جهانبخش (۶۳- مهدی طارمی)، وحید امیری، سامان قدوس (۷۵- مهدی ترابی) و سردار آزمون

سرمربی: کارلوس کی‌روش

عراق: جلال حسن جاسم، احمد ابراهیم خلف، علی فائز عطیه، علاء علی مهاوی، علی عدنان کاظم، امجد عطوان کاظم، صفاء هادی عبدالله، همام طارق فرج، احمد یاسین غنی (۴۶- بشار رسن)، حسین علی السعیدی (۷۷- محمد داود) و مهند علی کاظم (۷۱- علاء عباس)

سرمربی: سرکو کاتانچ

داور: روشن ایرماتوف (ازبکستان)؛ کمک‌ها: عبدوخامیدولو رسولوف و سایدوف؛ داور چهارم: سرگی گریشنکو (قزاقستان)

شرح بازی:

با توجه به پیروزی دو تیم در دو بازی اول مرحله گروهی، جدال امشب آنها تبدیل به نبردی برای تعیین تیم صدرنشین شده بود. ایران اما با توجه به تفاضل گل بهتری که داشت با خیالی آسوده‌تر پا به بازی با عراق گذاشته بود زیرا نتیجه تساوی هم ایران را به هدف خودش می‌رساند.

کارلوس کی‌روش با اطلاع از اینکه نتیجه تساوی به نفع ایران است ترکیب اولیه ایران را محتاط‌تر و دفاعی‌تر از دو بازی قبلی روانه میدان کرده بود. ایران در نیمه نخست بیشتر از حریف صاحب توپ و میدان بود با وجود اینکه دو موقعیت خوب هم در نیمه نخست به دست آورد اما با نفرات بالا به سمت دروازه عراق حمله نمی‌کرد تا مبادا در ضد حملات از حریف ضربه بخورد.

عراق که نمی‌خواست با تساوی در این دیدار صدرنشینی را از دست بدهد در نیمه دوم با ریسک بالاتری به سمت دروازه ایران حمله ور می‌شد اما ایران هم رو به بازی مطلق دفاعی نیاورد و با حملاتی که خصوصاً در ۲۰ دقیقه ابتدایی نیمه دوم انجام داد ابتکار عمل را از دست عراقی‌ها خارج کرد. با این حال عراق در دقایق پایانی بازی فشار زیادی آورد تا گل سرنوشت ساز را بزند اما موفق نبود تا تساوی بدون گل در نهایت حکم به صدرنشینی ایران دهد و ایران در سمت نسبتاً آسان‌تر جدول شانس بالاتری برای رسیدن به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا داشته باشد. حریف ایران در مرحله بعد یکی از تیم‌های سوم گروه‌های B، E یا F خواهند بود.

عراق نیز با قرار گرفتن در رتبه دوم به تیم اول گروه E می‌خورد که یکی از تیم‌های قطر یا عربستان خواهند بود.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۲- ارسال وحید امیری از سمت چپ با ضربه سر چشکی سردار آزمون همراه شد که توپ با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۱- توپ ارسالی از سمت راست روی دروازه عراق در شلوغی محوطه جریمه به جهانبخش رسید که ضربه محکم او در موقعیتی مناسب از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۷- ارسال طارق همام از سمت راست با ضربه سر بسیار خطرناک علاء عباس همراه شد اما بیرانوند توپ را از زیر طاق دروازه راهی کرنر کرد.

اتفاق ویژه:

قضاوت روشن ایرماتوف ازبک در هر دو نیمه بازی جنجال‌های زیادی در پی داشت و حتی کار تا درگیری لفظی دو سرمربی یا درگیری لفظی کارلوس کی‌روش و یکی از تماشاگران حاضر در جایگاه ویژه هم پیش رفت.

بهترین بازیکن:

علیرضا بیرانوند که برای سومین دیدار متوالی دروازه‌اش را بسته نگه داشت در این بازی هم یکی دو سیو خیلی خوب داشت و می‌توان از او به عنوان بهترین بازیکن زمین نام برد.

کد خبر 364801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.