افزایش ساعات آموزش پیش از ازدواج در شهرضا

شهرضا - رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا از افزایش ساعات آموزش پیش از ازدواج در این شهرستان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الله تنهایی عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، با اشاره به افزایش آمار طلاق، تصریح کرد: افزایش آمار این آسیب اجتماعی، یکی از مهمترین تهدیدهای اجتماعی است و تبعات منفی ناشی از آن، سایر بخش‌ها را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های پیشگیری از طلاق، اضافه کرد: همه متولیان حوزه مسائل بهداشتی و اجتماعی در سالیان گذشته برای کاستن از آمار طلاق و زمینه‌های بروز آن تلاش کرده‌اند، اما هنوز هم آمار مربوط به این آسیب در بعضی از شهرها زیاد است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به نقش مؤثر آموزش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: زوج‌های جوان برای آغاز زندگی زناشویی به فراگیری مهارت‌هایی نیاز دارند که در حال حاضر با ساعات اندک آموزش پیش از ازدواج به آن‌ها منتقل نمی‌شود.

تنهایی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، یادآور شد: بر اساس این مصوبه از ۱۵ دی‌ماه، ساعات آموزش پیش از ازدواج در شهرستان تا شش ساعت افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: از این پس از مجموع ساعات آموزش پیش از ازدواج، ۹۰ دقیقه آموزش احکام، ۴۵ دقیقه به آموزش حقوق زناشویی،  ۹۰ دقیقه مهارت‌های ارتباطی و ۹۰ دقیقه مسائل سلامت و بهداشت با محوریت اختلالات و اختلافات جنسی برای دو گروه مردان و زنان، اختصاص دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا تأکید کرد: سردفتران ازدواج شهرستان بدون دریافت این گواهی از ثبت و صدور دفترچه ازدواج خودداری می‌کنند.

کد خبر 364776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.