پزشکان زباله‌های عفونی خود را بی‌خطر کنند

شهرضا - فرماندار شهرضا گفت: طبق قانون، پزشکانی که زباله تولید می‌کنند، مسئول بی‌خطرسازی آن هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اشاره به اجرای طرح ایراپن در این شهرستان، خاطرنشان کرد: خدمات بهداشتی و درمانی ارایه شده در این شهرستان، در نوع خود کم‌نظیر و در بعضی از بخش‌ها مانند مقابله با سرطان، بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه تأمین سلامت مردم مهمترین زیربنای رشد و توسعه کشور است، تصریح کرد: جامعه بیمار، ناکارآمد و ناتوان است و نمی‌تواند در مسیر توسعه گام بردارد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه دولت اعتبارات مناسبی برای ارتقاء سلامت شهروندان مصوب کرده است، تأکید کرد: بخش قابل توجهی از موفقیت در اریه خدمات بهداشتی و درمانی، مشروط به همکاری شهروندان و رعایت اصول بهدشتی از جانب آنان است.

رفیعی‌نژاد با تأکید بر ضرورت برخورد با عرضه‌کندگان غیرقانونی مواد غذایی، خاطرنشان کرد: گزارش‌هایی مبنی بر عرضه علنی و غیرقانونی قلیان در بعضی از واحدهای صنفی دریافت شده که باید با قاطعیت با آن برخورد شود.

وی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر عامل ایجاد ۳۰ درصد از موارد سرطان در کشور است، اضافه کرد: عرضه قلیان تنها در بعضی از چایخانه‌ها مجاز بوده که از این پس باید برای محدود کردن آن فرهنگسازی شود، اما عرضه قلیان در رستوران‌ها و تالارها ممنوع است.

فرماندار شهرضا با اشاره به ماده هفت قانون مدیریت پسماند، یادآور شد: جمع‌آوری و بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی برعهده تولید کنندگان آن است، بنابراین پزشکان وظیفه دارند برای حفظ سلامت شهروندان در این زمینه تلاش کنند.

رفیعی‌نژاد با تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب، اظهار کرد: حمله سگ‌های ولگرد به افراد به ویژه کوکان، اثرات زیانبار و غیرقابل جبرانی به همراه دارد، بنابراین لازم است شهرداری برای جمع‌آوری اصولی این حیوانات اقدام کند.

کد خبر 364773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.