تهران آماده مقابله با معضلات زیست محیطی نیست

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: باید برای برآورد مالی جهت مقابله با آلودگی‌ها و بحث‌های محیط زیستی مطمئن شویم تا منابع مالی و درآمدهای شهرداری در این باره صرف حقوق و دستمزد نشود.

به گزارش ایمنا، سید آرش حسینی میلانی با مخالفت با حذف تبصره بند پنج ماده ۵۷ برنامه پنج‌ساله برنامه سوم شهر تهران اظهار کرد: هم‌اکنون چه موضوعی مهمتر از آلودگی هوا و مقابله با آلودگی‌های محیط زیستی وجود دارد؟

وی به ضعف تامین مالی اعتبارات مربوط به مسائل محیط زیستی اشاره کرد و گفت: در انبوه مخارج متعدد شهر تهران، مقابله با آلودگی‌های محیط زیستی با مشکلاتی در جهت تامین مالی روبه‌رو است. در مسئله اخیر "بو" هم دستگاه مختلف و متعددی راه افتادند تا منشا این پدیده را کشف کنند ولی منشا آن پیدا نشد. دلیل آن هم این بود که شهر تهران برای پایش و مقابله با مسائل محیط زیستی تجهیز نشده و سرمایه‌گذاری کافی در این باره انجام نشده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی برای تهیه کاتالیست تاکسی‌ها با مشکل تامین اعتبار روبه‌رو است، تصریح کرد: ما باید برای برآورد مالی جهت مقابله با آلودگی‌ها و بحث‌های محیط زیستی مطمئن شویم تا منابع مالی و درآمدهای شهرداری در این باره صرف حقوق و دستمزد نشود.

حسینی میلانی با طرح این سوال که کجا باید تامین مالی مسائل محیط زیستی پایدار شود؟ خاطرنشان شود: باید قیدی برای درآمدها و تخصیص‌های شهرداری زده شود تا بتوان آنها را صرفا به مسائل محیط زیستی اختصاص داد.

در این رابطه مقرر شد با اصلاح عبارتی، منابع حاصل به ماموریت‌های مندرج در این بند اختصاص یابد.

همچنین سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در مخالفت با حذف بند ۱۸ ماده ۵۷ برنامه پنج‌ساله برنامه سوم شهر تهران درباره عملیاتی شدن طرح جامع دوچرخه شهر ابراز داشت: ما براساس این بند نمی‌خواهیم مطالعه جدیدی انجام شود. مطالعه شناسایی قبلا انجام شده است. ما هم‌اکنون می‌خواهیم آسیب‌شناسی‌ای انجام شود تا دوچرخه شهری به سیستم حمل و نقل عمومی و مترو متصل شود و برنامه اجرایی آن در سطح خرد و محلات تهیه و در شش ماهه اول برنامه به شورا ارائه شود.

با نظر موافق شورای شهر و انجام اصلاحات عبارتی این ماده نیز در برنامه سوم باقی ماند.

کد خبر 364760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.