کلانتری‌های مجازی در کشور  راه‌اندازی می‌شود

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه راه‌اندازی کلانتری‌های مجازی در دستور کار پلیس پیشگیری ناجا قرار دارد، گفت: ۵۰ خدماتی که مردم در کلانتری دریافت می‌کنند را می توان به صورت مجازی ارایه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمد شرفی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم رونمایی از کشفیات و عملکرد نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از سه هزار کلانتری و پاسگاه، ایستگاه‌های ایست و بازرسی در کشور تحت نظارت پلیس پیشگیری فعالیت دارد، اظهار کرد: حفاظت از شخصیت‌ها نیز از دیگر فعالیت‌های این پلیس است که با حداکثر امنیت تحقق یافته است.

تشکیل ۷۰۰ موسسه پیشگیری از وقوع جرم در کشور

وی با بیان اینکه راه‌اندازی بیش از ۷۰۰ موسسه در سراسر کشور و تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرم در ۱۴ سازمان  از دیگر اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از وقوع جرم است ، گفت: مردم در طول سال بیش از ۳۰ میلیون بار به کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند و در نظر داریم با برون سپاری خدمات مورد نیاز را از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ ارایه دهیم.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه کاهش پنج میلیون بار مراجعات مردم به کلانتری‌ها در سال ۹۷ در دستور کار بود، ادامه داد: تاکنون در این زمینه به موفقیتهای خوبی دست یافتیم.

وی با بیان اینکه مواد قانونی ۵۹ و ۴۹ آیین دادرسی را که ثبت دستی شناسنامه متهمان در ورود به کلانتری‌ها بود را تبدیل به سامانه کردیم، گفت: به این منظور میزان نظارت سیستم قضایی  بر رفتار کلانتری‌ها را بالا بردیم و حقوق متهمین را نیز رعایت کردیم.

سردار شرفی اصافه کرد: حذف بدرقه فیزیکی متهم به مراجع قضایی را در دستور کار داریم، اضافه کرد: استفاده از ویدئو کنفرانس در این زمینه در دستور کار است و برای محکومین نیابتی این امر را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کلانتریهای مجازی در دستور کار پلیس پیشگیری ناجا قرار دارد، گفت:  ۵۰  نوع از خدماتی که مردم در کلانتری دریافت می‌کنند را می توان به صورت مجازی ارایه داد.

تشکیل شورای عالی تحول در کلانتری‌ها

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه شورای عالی تحول در کلانتری و پاسگاه‌ها در سال ۹۵ راهاندازی شده است، گفت: این شورا در ۹ مورد ورود کرد که یکی از آن موارد بهبود فضای فیزیکی کلانتری‌ها بود و در گام نخست حضور بهتر در محلات جرم خیز را در دستور کار قرار دادیم.

وی راه‌اندازی واحدهای سیار پلیس مجهز به سامانه تصویری را از دیگر برنامههای در دستور کار برای پایش محیط پیرامونی در مناطق جرم خیز اعلام کرد و گفت: نمونه واحد سیار پلیس در نجف آباد در حال ساخت است، مدل و نیاز خود را ارایه داده‌ایم که در صورت ساخت اولین نمونه، ۱۰۰ خودرو به این سیستم تجهیز خواهد شد.

شعب قضایی استان‌ها به کلانتری تبدیل میشود

سردار شرفی با بیان اینکه تبدیل کلانتری‌ها به مجموعه کامل نیز از دیگر اقدامات در دستور کار پلیس پیشگیری است، گفت: باید در تمام شعبات قضایی کلانتری ایجاد شود و تا پایان سال با توجه به ایجاد زیرساختها، تمام این شعب تبدیل به کلانتری می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار نفر از کارکنان کلانتری را در دوره‌های تعالی رفتار آموزش دادیم، گفت: سامانه پایش هوشمندی را راهاندازی کردیم که رفتار و عملکرد کارکنان را رصد و در صورت انتقاد مورد بررسی قرار می گیرد.

نصب ۴۰ هزار دوربین نظارتی در کشور

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه نصب ۴۰ هزار دوربین نظارتی در کشور را در دستور کار قرار دادیم، گفت: تاکنون در این خصوص یک هزار و ۷۰۰ دوربین را نصب کردیم و بر اساس دستور سردار اشتری تا پایان سال ۹۸ همه ۴۰ هزار واحد گشت نیروی انتظامی به دوربین تجهیز خواهد شد و استفاده از دوربین‌های عینکی در دستور کار است.

وی تاکید کرد: توسعه کمی و کیفی کلانتری ها امری ضروری است اما شهروندان نیز باید در زمینه پیشگیری از وقوع جرم همکاری داشته باشد.

سردار اشرفی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی یکی از شاخصه های ناامنی است، گفت: این آسیب ها در بروز جرایم خرد تاثیرگذار هستند، ما در جرایم خشن موفق هستیم اما برای جرایم خرد نیازمند همکاری و همراهی بیشتر مردم هستیم.

کد خبر 364734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.