بهره برداری از ۲۱ هزار واحد مسکونی در بهارستان

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان گفت: احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید در دستور کار است که حدود ۲۱ هزار واحد حدود ۱۰.۵ درصد در حقیقت برعهده شرکت عمران بهارستان است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا احمدی در جلسه دیدار وزیر راه و شهرسازی با هیئت مدیره شهرهای جدید کشور با بیان اینکه در مطالعات طرح جامع منطقه اصفهان که در حقیقت اولین مطالعات طرح جامع منطقه‌ای کشور بوده و شکل گیری و استقرار سه شهر جدید در اطراف کلان شهر اصفهان برنامه ریزی شد، اظهار کرد: بلافاصله بعد از تصویب مطالعات طرح جامع منطقه اصفهان، مکان یابی و شروع عملیات اجرایی شهر جدید بهارستان در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب شهر اصفهان آغاز شد و از سال ۱۳۶۸ و به طور رسمی از سال ۱۳۷۱ استقرار جمعیت در شهر بهارستان محقق شد.

افزود: براساس مطالعات طرح جامع، جمعیت پیش‌بینی شده برای بهارستان ۳۲۰ هزار نفر است که تا امروز ۱۰۰ هزار نفر در این شهر استقرار یافته‌اند.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با بیان اینکه کالبد شهر بهارستان حدود سه هزار هکتار برنامه ریزی شده، ادامه داد: تاکنون حدود ۱۸۰۰ هکتار از کالبد شهر بهارستان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: سهم شهر جدید بهارستان از مسکن مهر ۱۲ هزار واحد مسکونی بود که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۰۰ واحد به بهره برداری رسیده و ۲۰۰ واحد دیگر به دلیل مشکل حقوقی، امروز با تغییر پیمانکار و انبوه ساز در حال اجرا است.

احمدی گفت: در ایجاد مسکن مهر به همه زیرساخت‌های فرهنگی، تفریحی و آموزشی توجه شده و می‌توان گفت به صورت محله‌ محوری به بهره برداری رسیده است.

وی پروژه مترو را مهم‌ترین پروژه در دستور کار شرکت عمران بهارستان پس از مسکن مهر اعلام کرد و گفت: طول این خط ۱۴.۵ کیلومتر و از ترمینال صفه تا بهارستان است که تاکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی زیرساختی و ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی رو ساختی دارد.

احمدی با بیان اینکه احداث ایستگاه مترو بهارستان از دو ماه گذشته آغاز شده است، افزود: اخیراً توافق خیلی خوبی با معاونت مهندسی وزارت دفاع در خصوص مشارکت در تکمیل متروی بهارستان داشتیم، حدود ۳۰۰ میلیون تومان عملیات برق برای اجرای سینگنالینگ و تکمیل روسازی مترو است که کنسرسیوم ریلی مجموعه مذکور با توافقاتی که داشتیم در حال بررسی شرایط هستند که با مشارکت این مجموعه هم از ظرفیت وزارت دفاع استفاده کنیم و هم اینکه قبل از پایان دولت دوازدهم متروی بهارستان به بهره برداری برسد.

آغاز عملیات ۱۸ هزار واحد مسکونی شهر بهارستان در سال ۹۷

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان ادامه داد: خط آبرسانی بهارستان در حدود ۲۵۰ لیتر بر ثانیه پیش‌بینی شده است، خط آن در سال ۷۸ اجرا شده و از اصفهان بزرگ سهمیه داریم که از تصفیه خانه باب شیخ‌علی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید در دستور کار است که حدود ۲۱ هزار واحد حدود ۱۰.۵ درصد در حقیقت برعهده شرکت عمران بهارستان است، ادامه داد: از این تعداد بر اساس توزیع زمانی انجام شده آغاز عملیات ۱۸ هزار واحد مسکونی را در سال ۹۷ در دستور کار داشتیم که ۱۵۰۰ واحد به صورت مشارکت در ساخت و ۱۶ هزارو ۵۰۰ واحد مشارکت در آماده‌سازی و محله سازی بوده است که در مشارکت در ساخت اجرای ۷۲۲ واحد شروع شد و حدود۸۰۰ واحد باقی مانده نیز آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در یک ماه اخیر تفاهم‌نامه آغاز عملیات هفت هزارو ۵۰۰ واحد در قالب محله‌سازی با انجمن انبوه سازان مسکن استان اصفهان به امضا رسیده که ظرفیتی بسیار بالایی در تولید و عرضه مسکن دارد و یک توافق هزار واحدی نیز با بنیاد مسکن استان اصفهان داشتیم.

احمدی تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد از ۶۰ هزار واحدی که مقرر است در سال ۹۷ در شهرهای جدید در قالب طرح جدید احداث شود در شهر جدید بهارستان است.

کد خبر 364720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.