ایجاد محلات دوستدار کودک در دستور کار است

رییس نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک گفت: کودکان مغفول ترین اعضای جامعه هستند که در مقوله مباحث شهری جایگاه درستی برای آن ها تعریف نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد حسینی نیا صبح امروز ( چهارشنبه) در آیین افتتاح نخستین کنفرانس ملی شهردوستدار کودک اظهار کرد: با توجه به اینکه در شخصیت پردازی و رشد کودکان، مقوله محیط از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ارتباط با کالبد شهر دارد ضرورت دارد در طراحی شهری، زیرساخت ها و توسعه شهر به کودکان توجه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در توسعه پایدار شهری، یکی از شاخص های مهم مبحث کودکان و کیفیت زندگی آن ها است، اظهار کرد: از این رو ضرورت دارد برای این قشر از جامعه برنامه ریزی دقیق انجام شود و در مباحث کالبدی به کودکان توجه کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: با توجه به اینکه یونیسف، شهر اصفهان را به عنوان پایلوت دوستدار کودک معرفی کرده است و شهردار اصفهان تأکید داشت مرکز دوستدار کودک در شهرداری اصفهان راه اندازی شود، مرکز شهر دوستدار کودک در ذیل چارت سازمانی معاونت شهرسازی و معماری راه اندازی شده که امیدواریم بتوانیم براساس آیین نامه اجرایی ابلاغ شده از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در بحث کودک که نسل فردای ما در مدیریت شهرها هستند مثمرثمر باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت که مرکز شهر دوستدار کودک فعال شده برنامه هایی اجرا شده که از جمله آن ها می توان به افزایش سرانه های فضای بازی کودکان به ویژه در مقیاس محله، توسعه محلات دوستدار کودک، توسعه فضاهای گردشگری و تفریحی کودکان، کیفیت بخشی به فضای شهری، تدوین و تصویب ضوابط حمایتی از کودکان و برگزاری نشست ها و رخداد های ملی برای کودکان اشاره کرد.

حسینی نیا گفت: امیدوارم خواهرخواندگی یک شهر الگوی دوستدار کودک برای اصفهان رقم بخورد و تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین وزارت کشور، یونیسف و شهرداری برای شهر دوستدار کودک داشته باشیم.

وی افزود: از برنامه های جانبی این کنفرانس برگزاری سه کارگاه آموزشی به صورت دو زبانه است که ۲۶ و ۲۷ دی ماه با حضور اساتید برجسته برگزار می شود و امروز نیز خرسندیم که نگاه های متفاوت را در کنار هم جمع کردیم تا چشم اندازی مفید برای کودکان تبیین شود.

کد خبر 364719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.