نباید قدرت‌ طرفداران نامریی عراق را نادیده گرفت

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: برای تیم ملی ایران که استحقاق قهرمانی دارد، نباید مهم باشد حریفش کیست و چه پیشینه ای دارد و فقط برای بُرد باید بجنگد.

محمود یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد رویایی ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مقابل عراق، اظهار کرد: در این دیدار زمین و زمان در اختیار بازیکنان ایران است؛ شاید تنها مشکل تماشاگران چند ملیتی حاشیه خلیج فارس باشند؛ بالاخره عراق هم کشوری عرب زبان و جز کشورهای حوزه خلیج فارس است و نمی‌توانیم قدرت طرفداران نامریی‌اش را نادیده بگیریم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به صعود ایران به عنوان سرگروه به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا، خاطرنشان کرد: در صورت صعود از نخستین مرحله حذفی، احتمالاً باید مقابل چین صف‌آرایی کنیم که به‌نظر من چین هم در برابر ایران حرفی برای گفتن ندارد و اگر در این دیدار هم پیروز شویم، باید به مصاف ژاپن برویم.

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه بازی با ژاپن برای ما یک فینال زودرس خواهد بود؛ اضافه کرد: تیم ژاپن از نظر تکنیکی و بدنسازی شرایط ایده‌آلی دارد و ما نباید انتظار بازی راحتی مقابل آن‌ها داشته باشیم؛ البته امیدوارم این اتفاق نیفتد و شاهد فینال زودرس نباشیم.

یاوری گفت: برای تیم ملی ایران که استحقاق قهرمانی دارد، نباید مهم باشد حریفش کیست و چه پیشینه‌ای دارد، فقط برای بردن باید بجنگد؛ تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید تمام بازی‌ها برایش حکم فینال داشته باشد؛ مطمئناً همان اندازه که تیم ملی ایران برای رقبایش خطرناک است، تیم‌های رقیب هم برای ایران خطرناک هستند.

وی با تأکید بر کسب امتیاز مقابل عراق، خاطرنشان کرد: امیدوارم بازی ایران و عراق حاشیه‌ای نداشته باشد؛ برخلاف همبستگی و دوستی دو ملت ایران و عراق، همیشه بازی‌های این دو تیم داخل زمین عرصه قدرت‌نمایی بوده است؛ سالم بیرون آمدن بازیکنان از زمین مسابقه مطمئناً برای ما امتیازی خواهد بود تا بتوانیم با توان حداکثری در مراحل بالاتر حاضر شویم.

کد خبر 364701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.