دستگیری سلطان ترامادول در مشهد/مرتضوی وکیل کارگران را محکوم کرد

دستگیری سلطان ترامادول، مرگ مغزی شهرمان تکواندو، برف و کولاک در ۱۴ استان و محکومیت ۶ ماهه برای وکیل کارگان با شکایت مرتضوی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایران طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی، معاون دادستان مشهد گفت: از حدود دو ماه قبل نیروهای اطلاعات سپاه حر مشهد در پی رصدهای اطلاعاتی درباره عوامل اخلال در شبکه دارویی و توزیع کنندگان داروهای غیرمجاز در عطاری‌ها به سرنخ‌هایی رسیدند.

وی ادامه داد: فردی به نام «ع-چ» که در میان عطاری‌ها و فروشندگان داروهای غیرمجاز به «سلطان ترامادول» معروف است، نقش اصلی را در توزیع داروهای دست ساز، مخدردار و دیگر داروهای غیرمجاز و قاچاق خارجی ایفا می‌کند و هدایت شبکه گسترده توزیع و تولید غیربهداشتی این گونه داروها را به عهده دارد.

معاون دادستان مشهد تصریح کرد: در نهایت نیروهای سپاه پاسداران محل ساخت و تولید داروها را در یک منزل دو طبقه اجاره‌ای در خیابان ایرج مشهد شناسایی کردند.

وی گفت: از این محل ۳۰۰کیلوگرم پودر ساخت داروهای غیرمجاز بدن سازی، چاقی و لاغری به همراه دو هزار قرص ناشناخته و ۱۱ هزار و ۵۰۰ قرص ترامادول کشف شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: نیروهای اطلاعات سپاه همچنین در این بازرسی چند هزار قوطی با مارک و برچسب داروهای تقلبی، دستگاه پوز بانکی سیار به همراه دو ترازوی دیجیتالی را در حالی کشف کردند که مقادیر زیادی وجه نقد نیز به دست آمد.

۶۰۰ مجرم در پایتخت بازداشت شدند

در مرحله بیست و یکم از طرح رعد پلیس پیشگیری، ۶۰۰ سارق، مالخر و مرتکبان دیگر جرائم در تهران بازداشت شدند.

در این مرحله از طرح رعد ۷۰۰ پرونده سرقت تشکیل و ۵۰۰ نفر نیز دستگیر شدند. از این افراد ۷۶۵۰ مورد اموال مسروقه و ۱۶۵ دستگاه موتور سیکلت وخودرو کشف و ضبط شده است. همچنین ۱۹ باند سرقت منهدم شد و ۸۶ درصد از اموال مسروقه به مالباختگانشان تحویل داده شده یا مالباختگانشان شناسایی شده است. ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه را هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام شد.

مرگ مغزی زهرا باغبان قهرمان تکواندو در شیراز !

زهرا باغبان تکواندوکار شیرازی که تنها ۱۳ سال سن داشت دچار ایست قلبی شد و به واسطه آن لخته خونی ناشی از سکته مغزی برای وی رخ داد تا او خیلی زود و در ۱۳ سالگی دار فانی را وداع گفته و جامعه تکواندو شیراز و ایران را داغدار خود کند.

خانواده این نوجوان از دست رفته در اقدامی خداپسندانه و خیرخواهانه اعضای بدن این عزیز از دست رفته را اهدا کردند تا از برکت این دختر شیرازی جان چهار نفر که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند را نجات داده باشند. کلیه‌ها و کبد زهرا باغبان جان ۴ بیمار را نجات داد و به آن‌ها زندگی دوباره بخشید.

موتورسیکلت‌های قاچاق در هفت چنار توقیف شدند

سرهنگ حسن زمانیان رییس کلانتری ۱۱۱ هفت چنار در این باره اظهار کرد: در راستای طرح جمع‌آوری موتورسیکلت‌های قاچاق و برخورد با کسانی که با این موتورها به سطح شهر آمده و ایجاد سر و صدا و ناهنجاری می‌کنند، پرونده‌ای تشکیل و موضوع تحت بررسی کلانتری ۱۱۱ هفت چنار قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات ماموران پلیس، تعداد ۳ دستگاه موتورسیکلت که رانندگان آن با هنجارشکنی و ایجاد اصوات ناهنجار در سطح شهر تردد می‌کردند، توسط ماموران پلیس در محله هفت چنار توقیف شد.

رییس کلانتری ۱۱۱ هفت چنار خاطرنشان کرد: مالکان موتورسیکلت‌ها تحت تعقیب پلیس هستند.

وکیل کارگران تامین اجتماعی به ۶ ماه حبس محکوم شد

 شعبه ۶۹ دادگاه تجدیدنظر استان تهران وکیل کارگران تامین اجتماعی را با شکایت سعید مرتضوی به خاطر آنچه «نام بردن از او در مصاحبه‌ای پیش از قطعی شدن حکمش» عنوان شده به ۶ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

پیمان حاج‌محمود عطار، وکیل مدافع مصطفی ترک همدانی گفت که دادگاه تجدیدنظر در رسیدگی به شکایت سعید مرتضوی از موکلم، ضمن تایید رأی محکومیت، حکم ۱۰ ماه حبس او را به ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل داده و محکومیت به ۴۰ ضربه تازیانه هم به مدت یکسال، تعلیق شده است.

این وکیل دادگستری درباره شکایت مرتضوی از موکلش گفت: یک ماده قانونی وجود دارد که انتشار حکم پیش از قطعی شدن آن را در حکم افترا می‌داند اما این در حالی است که موکل در جایگاه وکیل کارگران تامین اجتماعی در پرونده مزبور، در مصاحبه‌ای که با یکی از رسانه‌ها داشته، نامی از مرتضوی نبرده و فقط به عنوان « مسئول سابق تامین اجتماعی» اشاره کرده است.

عطار اضافه کرد: استناد دادگاه در صدور این حکم، زمانی درست که شخص نام و هویت شناسنامه‌ای طرف مقابل را در رسانه‌ها منتشر کرده باشد اما در قضیه شکایت مرتضوی از موکل، هیچ‌گاه در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها، نام مرتضوی توسط موکلم برده نشده است و رسانه مزبور از جهت تکمیل خبر خود، به نام مرتضوی اشاره کرده است.

برف و کولاک در ۱۴ استان

رییس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع برف و کولاک در ۱۴ استان استان کشور گفت: ۱۸۰۰ مسافر در راه مانده امدادرسانی شدند.

مرتضی سلیمی در ارتباط با وقوع برف و کولاک در کشور اظهار کرد: ۱۴ استان همدان، مازندران، لرستان، کردستان، قزوین، سمنان، زنجان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، البرز، اصفهان، اردبیل آذربایجان شرقی و غربی طی ۴۸ ساعت گذشته درگیر وقوع برف و کولاک شده‌اند.

وی افزود: بیش از ۱۸۰۰ مسافر در محورهای کوهستانی و برفگیر کشور امدادرسانی شده و تعداد زیادی نیز اسکان اضطراری یافتند.

رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: سه مسافر به دلیل این حادثه مصدوم و به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال یافتند و ۲۷۵ خودرو گرفتار در برف نیز رهاسازی شده‌اند.

کد خبر 364671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.