شاخص‌های توسعه پایدار، ارتقاء کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد

یک کارشناس طراحی شهری گفت: شاخص‌های توسعه پایدار باید به گونه‌ای باشد که کیفیت زندگی مردم را در شهر افزایش دهد.

احسان مالکی پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: اگر کیفیت زندگی برای نسل فعلی تامین شود، آیندگان نیز کیفیت زندگی‌شان تامین خواهد شد، تنها راهکار ایجاد این رویکرد، پایدار کردن منابع موجود است.

وی افزود: شاخص‌هایی که به کیفیت زندگی شهروندان مربوط می‌شود، طیف وسیعی از نیازهای آن‌ها را تشکیل می‌دهد که این نیازها شامل رفاه مردمی، سرانه فضای سبز، وضعیت مسکن، میزان مصرف آب و خاک، سرمایه‌های اجتماعی، زمین شهری، میزان استفاده از اینترنت و سطح استفاده از آب و هوا و ... است.

این کارشناس طراحی شهری با اشاره به تدوین طرح جامع شهری نوین تصریح کرد: در طرح جامع با رویکرد نوین نمی‌توان همه مسائل شهری را پوشش داد، اما می‌توان نیازهای نسل حاضر را به گونه ای تامین کرد که مشکلی برای تامین نیازهای نسل آینده به وجود نیاید.

مالکی پور افزود: اگر نسل فعلی بخواهد توسعه اجتماعی داشته باشد، منابع باید برای نسل آینده هم حفظ شود، این دیدگاه تعریفی نوین از اهداف طرح جامع است که به مرور زمان تکمیل شده است.

وی ادامه داد: یک طرح توسعه موفق باید در سه رکن اقتصاد، اجتماع و محیط زیست فعال و پویا بوده و همواره سعی بر پایداری منابع داشته باشد.

کد خبر 364635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.