شورای شهر کودکان در اصفهان تشکیل می‌شود

رییس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای شهر کودکان به طور رسمی با مدیریت کودکان خلاق به زودی در اصفهان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی عصر امروز (دوشنبه) در نشست خبری اولین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک اظهار کرد: برای شورای شهر کودکان سالن اختصاصی در نظر خواهیم گرفت؛ فعالیت آن‌ها و تصمیماتی که در آن شورا گرفته می‌شود قطعا حائز اهمیت خواهد بود.

وی ادامه داد: در آیین نامه وزارت کشور، دستورالعمل مربوط به شورای شهر کودکان وجود دارد.

رییس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: برای تشکیل شورای شهر کودکان بودجه‌ای برای سال آینده در نظر گرفته شده که قابل توجه است تا بتوانیم در نه حد یک اداره سمبلیک در معاونت شهرسازی بلکه واحدی پویا در کالبد شهر برای کودکان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کودکان به عنوان بخش مهم و آینده‌ساز و نسل ارزشمند به دنیای ما همواره تحت نوعی ظلم پنهان و ناپیدا در فضای تربیتی جامعه بوده و هستند، افزود: اینکه بخشی از جامعه درگیر طرح‌هایی می‌شویم که از سالمندان چگونه حمایت کنیم، باز می‌گردد به اینکه نتوانسته‌ایم حرمت کودکان شهر را نگه داریم.

محمدی افزود: امروز ابتکاری در یونیسف شکل گرفته که این نقصیه را در شهرهای دنیا دنبال می‌کند چرا که تاکنون نگاه ما به کودکان ابزار گونه مبتنی بر هیجانات خودمان نسبت به کودکان بوده است.

کودکان در دنیایی محاصره شده‌اند که ساخته ذهن ما است

وی با ابراز تأسف از اینکه کودکان ما در دنیایی محاصره شده‌اند که ساخته ذهن ما است، گفت: باید کودکان را در جایگاه واقعی خود ببینیم و شهر دوستدار کودک یک پروژ کوتاه مدت نباشد بلکه در دل شهر باقی بماند.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای رسیدن به مولفه‌های شهر دوستدار کودک راهی دور پیش رو داریم، تأکید کرد: شورای پنجم تمام قد برای تحقق شهر دوستدار کودک ایستاده است و پیشنهاد بودجه متمرکز را در بودجه ۹۸ مطرح کرده است.

وی افزود: همه ما باید این ضرورت را درک کنیم که شهر دوستدار کودک ضرورتی برای حکمرانی خوب است، در جامعه متمدن امروزی که بر موضوع حقوق کودکان تأکید شده، کودکان حق دارند شهر را همراه خود ببینند و آن زمان دنیایی به دور از ناهنجاری و جامعه‌ای عاری از آسیب اجتماعی خواهیم داشت.

محمدی خاطر نشان کرد: آینده مدیریت شهر در دست کودکان است بنابراین اگر شخصیت حقیقی، حقوقی و اجتماعی برای این‌ها تعریف شود شاهد خواهیم بود که این نسل برای جامعه ما نسلی سازنده خواهد بود.

وی گفت: شواری شهر در مباحث فرهنگی و توجه به شخیصت اجتماعی و روانی کودکان ورود می‌کند، رویکرد دوم شورای شهر توجه به کالبد شهر است.

رییس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خیابان‌ها و پارک‌های شهر هنوز برای کودکان ایمن نیستند و پاسخگوی نیازهای اساسی آن‌ها نیست، گفت: مدیریت شهری اصفهان در تلاش است که شهر دوستدار کودک را در حد شعار و برگزاری کنفرانس یا سمینار باقی نگذارد بلکه شهر برای تبدیل شدن به شهر دوستدار کودک، پویا شود.

وی با اشاره به برگزاری اولین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک گفت: این کنفرانس با شعار "قلب شهر برای کودکان می‌تپد" برگزار خواهد شد.

کد خبر 364576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.