اعتبار ۵۵۰ میلیونی تومانی برای مرمت بازار شهرضا

شهرضا – رییس اداره راه و شهرسازی شهرضا گفت: اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان برای بازآفرینی بازار تاریخی اختصاص داده شده است.

غلامرضا سبزواری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا با اشاره به طرح بازآفرینی پایدار این شهرستان، تصریح کرد: یکی از اقدامات انجام شده در سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستان، اصلاح سیستم روشنایی در محلات "خمینی آباد"، "شهید چاووشی" و "حکیم قشقایی" بوده است که در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی از خرید و نصب یک هزار و ۴۰ رشته لامپ LED در این مناطق خبر داد و افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و با همکاری شرکت برق شهرستان انجام شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرضا خاطرنشان کرد: هیئت دولت به موجب آیین‌نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی تکلیف کرده تا اراضی مازاد خود را معرفی کنند، اگر این اقدام انجام شود، زمینه مناسبی برای ارایه خدمات بهتر به شهروندان به ویژه در مناطق حاشیه‌ای فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: قرار بود طرح مرمت بازار تاریخی شهرضا از طرف اداره میراث فرهنگی شهرستان تهیه شود که تاکنون این اقدام انجام نشده، اما مراحل اجرایی این طرح در حوزه اختیارات این اداره در حال اجرا است.

سبزواری اضافه کرد: اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان برای مرمت بازار تاریخی شهرضا اختصاص داده شده است و مناقصه آن نیز به زودی برگزار می‌شود.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرضا از انتشار آگهی مناقصه مرمت راسته آهنگران بازار تاریخی شهرضا خبر داد و افزود: هر یک از پیمانکاران شهرستان که در زمینه معماری و مرمت آثار تاریخی دارای تجربه و رزومه کاری و شرایط مناسب هستند، می‌توانند در این مناقصه شرکت کنند.

سبزواری در خصوص مشکلات ایجاد شده برای تملک کارخانه تاریخی نوین این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر اجرای قضایی برای ۱۸ نفر به عنوان خواهان و با سمت‌های مختلف، علیه این مجموعه صادر شده است که فرایند انتقال سند را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی تأکید کرد: تاکنون بیش از ۲۰ جلسه کارشناسی برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی باهدف تملک کارخانه نوین برگزار شده و در آخرین رایزنی با دادستان شهرستان نیز هماهنگی شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرضا تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی، فرماندار و مسئولان اجرایی شهرستان با جدیت به دنبال تملک این مجموعه تاریخی هستند تا بخش مهمی از هویت تاریخی مردم این شهرضا حفظ شود.

کد خبر 364540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.