مرمت راسته آهنگران بازار شهرضا

شهرضا – رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا از آغاز طرح مرمت راسته آهنگران بازار تاریخی این شهر خبر داد.

ثریا صنایعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ، از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: پروژه‌های مرمت بازار تاریخی شهرضا در راسته "حسینیه سادات" طبق تعهدات اداره میراث فرهنگی انجام شده است و در مراحل پایانی قرار دارد.

وی از تشکیل کمیته مرمت بازار تاریخی شهرضا خبر داد و خاطرنشان کرد: اعضای این کمیته شهرداری، اداره راه و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه و کسبه و بازاریان هستند که هر یک، بخشی از طرح مرمت را اجرا می‌کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا یادآور شد: در جریان مرمت راسته حسینیه سادات، یک واحد صنفی به صورت غیرقانونی ایجاد شده بود که تاکنون پیگیری‌ها برای رسیدگی به آن بی‌نتیجه بوده است.

صنایعی تأکید کرد: پس از اجرای کانال تأسیسات، مراحل جابه جایی تأسیسات بخش‌های مرمت شده نیز انجام می‌شود تا به علت فرسودگی سیستم برق‌رسانی از بروز مشکلاتی نظیر آتش‌سوزی جلوگیری شود.

وی از جانمایی شیرهای استاندارد آتش‌نشانی در بازار تاریخی شهرضا خبر داد و افزود: وظیفه نصب این شیرها که باهدف اطفاء حریق‌های احتمالی پیش‌بینی شده، برعهده شهرداری است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا از آغاز طرح مرمت راسته آهنگران بازار تاریخی این شهر خبر داد و افزود: مرمت بازار که مهمترین اثر تاریخی این شهرستان است، باید با دقت و درنظر گرفتن همه اصول کارشناسی انجام شود، به همین دلیل ممکن است عملیات مرمت در بعضی مناطق با کندی انجام شود.

صنایعی با اشاره به طرح شناسایی بافت تاریخی شهر منظریه، خاطرنشان کرد: این طرح ایرادات فنی بسیاری داشت که کارشناسان میراث در حال بررسی و رفع آن هستند.

کد خبر 364535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.