جهاد فرهنگی تنها راه مقابله با هجمه دشمنان است

گلپایگان- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان گفت: تنها راه مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان جهاد فرهنگی و اقتصادی است و در این راستا خانواده‌ها باید برای تشویق فرزندان خود در ورود به عرصه هنر تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا ، از شهرستان گلپایگان، سعید ضابطی امروز (دوشنبه) در حاشیه افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی اظهار کرد: هجمه فرهنگی و اقتصادی دشمنان بر جامعه شدت یافته است و تنها راه مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان جهاد فرهنگی و اقتصادی است و در این راستا خانواده‌ها باید برای تشویق فرزندانشان در ورود به عرصه هنر تلاش کنند.

وی با بیان این‌که در تمام حوزه‌های هنری تلاش برای خدمت به مردم را در دستور کار قرار داده ایم، افزود: چهار موسسه فرهنگی هنری و هشت کانون تبلیغاتی در شهرستان فعال هستند و دو کانون تبلیغاتی در حال اخذ مجوز است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان گفت: سه اقامتگاه بوم گردی دارای مجوز اجرای موسیقی سنتی در شهرستان فعال است و یک اقامتگاه بوم گردی نیز به زودی مجوز خواهد گرفت.

وی گفت: پروانه دو آموزشگاه موسیقی تمدید شده و آموزشگاه دیگری در حال اخذ مجوز و دریافت پروانه است.

ضابطی تأکید کرد:  سیاست‌های فرهنگ و ارشاد تغییر کرده است و دیگر تنها مجری برنامه‌های فرهنگی و هنری نیست، اجرای اقدامات هنری به مراکز فرهنگی هنری واگذار شده است.

وی افزود: مراکز فرهنگی هنری خود تبدیل به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شده اند و می‌توانند برنامه اجرا کنند، گزارش کار بدهند و از وزارتخانه اعتبار جذب کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان گفت: اداره فرهنگ و ارشاد برای همکاری با تمام مراکز فرهنگی اعلام آمادگی می کند و امیدواریم با این رویکرد شاهد اجرای برنامه خوب فرهنگی در شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه تئاتر موزیکالی نیز اسفندماه در گلپایگان به روی صحنه خواهد رفت، گفت: پیش تولید فیلم بلند تلویزیونی در قالب ۹۰ دقیقه که یک درام عاشقانه اجتماعی است که در بهمن ماه کلید خواهد خورد، البته ۸۰ درصد بازیگران از شهرستان هستند.

وی گفت: موسسه هندسه عرفان تنها مرکز مهارتی غرب استان اصفهان است که تا کنون بیش از ۷۰۰ نفر با شرکت در دوره‌های مهارتی و رشته‌های گرافیک رایانه، عکاسی دیجیتال، چهره سازی، طراحی و توسعه صفحات وب، مدیریت خانواده و چاپ، موفق به دریافت مدرک دیپلم شدند و بیش از ۵۰ نفر از هنرجویان به دانشگاه راه یافتند.

ضابطی تصریح کرد: در بخش برون سپاری ، پنج سال است که با اداره آموزش و پروش استان اصفهان قرار داد منعقد شده و در دبیرستان نیکان و حضرت مریم گلشهر این هنرها آموزش داده می‌شود و زمینه اشتغال رشته گرافیک و کامپیوتر در شهرستان فراهم شده است.

کد خبر 364514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.