برچسب "فتنه ۹۸" اهداف انتخاباتی دارد

یک تحلیلگر سیاسی و رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: کسانی که خود را ناکام از جلب آرای مردم می‌بینند، از طرح موضوع "فتنه ۹۸" هدفی جز جهت‌دهی افکار عمومی و تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان در مبحث تأیید صلاحیت‌ها و نظارت استصوابی ندارند.

محمدعلی محمدی در گفت‌و گو با ایمنا پیرامون طرح موضوع "فتنه ٩٨" اظهار کرد: این مساله یک جنجال رسانه‌ای بیشتر نیست؛ زیرا در اکثر صحبت‌های مقام معظم رهبری تذکرهایی مبنی بر افزایش هوشیاری ملت در مقابله با نقشه‌ کشورهای غربی وجود دارد؛ همانگونه که در این ٤٠ سال با بسیاری از فتنه‌ها و نقشه‌ها مقابله کرده‌ایم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: جناح‌های مقابل اصلاحات از فرمایشات رهبری مصادره به مطلوب کردند و با مطرح کردن پروژه ۳۰ ساله آمریکا با عنوان "پروژه  ۲۰۲۰" جهت براندازی جمهوری اسلامی ایران، در صدد آن هستند که فضای انتخابات سال آینده را تحت تاثیر قرار دهند.

محمدی افزود: متولیان جنجال "فتنه ٩٨" معتقدند که تحقیقات یک تیم زبده متشکل از پاتریک کلاوسون، فرانسیس فوکویاما، کنت تیمرمن و ساموئل هانتینگتون و تجزیه و تحلیل و بررسی‌های صورت گرفته در مراکز پژوهشی و تحقیقاتی منجر به تدوین دکترین جدید آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی ایران از طریق "جنگ نرم" شده است.

این تحلیلگر سیاسی و رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: در نتیجه این گروه معتقدند آمریکا پروژه ۳۰ ساله‌ای را با عنوان "پروژه  ۲۰۲۰" تهیه کرده و در قالب سه مقطع ۱۰ ساله برای سال های ۷۸ و ۸۸ و ۹۸ در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، جناح‌های مخالف اصلاحات که در شرایط کنونی پایگاه خود را ضعیف می‌بینند تلاش می کنند با استفاده از ابزارهای قدرت، نهادهای نظارتی انتخابات را مهندسی کنند و با برچسب‌هایی مانند "فتنه" دیگران را متهم می‌کنند.

این استاد دانشگاه گفت: بنابراین کسانی که خود را ناکام از جلب آرای مردم می بینند، از طرح موضوع "فتنه ۹۸" هدفی جز  جهت دهی افکار عمومی و تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان در مبحث تأیید صلاحیت ها و نظارت استصوابی  ندارند.

محمدی خاطر نشان کرد: معمولا جناح‌ها و جریانات فکری سیاسی در سال انتخابات اقداماتی علیه هم انجام می‌دهند تا در انتخابات پیروز شوند، ممکن است منشأ طرح این قضیه هم چنین مسائلی باشد.

کد خبر 364435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.