ایران در میان برترین مقاصد گردشگری آمریکایی‌ها

دنیای فرهنگ و هنر همواره زمینه‌ساز رخدادهای جنجال‌آفرین و مهم در جهان است. شما می‌توانید هر یکشنبه خلاصه‌ای از مهمترین اتفاقات فرهنگی و هنری جهان را در ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گستره رویدادهای فرهنگی و هنری این هفته، از تقابل وزارت خارجه ایالات متحده و نشریه معتبر آمریکایی بر سر نام ایران تا خبرهای پیرامون رخدادهای بزرگ سینمایی و تهدید به شورش طرفداران خواننده آمریکایی است. در ادامه، مشروح جزئیات این رویدادها می‌آید:

وزارت خارجه ایالات متحده از آمریکایی‌ها خواست به ایران سفر نکنند: وزارت خارجه آمریکا با بروزرسانی بخش "توصیه‌های سفر" در وبسایت خود، ۲۰ کشور را در درجه‌بندی‌های سه و چهار از نظر امنیت سفر قرار داد. در این بخش، ایران در پایین‌ترین درجه قرار گرفت و دولت آمریکا از شهروندان خود خواست علیرغم اینکه ایالات متحده ممانعتی برای سفر آن‌ها ایجاد نمی‌کند، به ایران سفر نکنند؛ چرا که "دولت ایالات متحده آمریکا ممکن است توانایی بسیار محدودی در ارائه کمک به اتباع خود هنگام سفر به این کشور داشته باشد. "

به دنبال این اتفاق، علی اصغر مونسان، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در توییتر خود واکنش نشان داد و نوشت: «در لیست کشورهای ناامن برای سفر که توسط ایالات متحده منتشر شده، تنها آمریکا در دنیا امن است! این حجم توهم از جانب ترامپ که از تمام معاهدات بین المللی خارج شده شوکه کننده نیست! بنابر اعلام سازمان جهانی گردشگری، ایران امن‌ترین کشور برای سفر است، آن هم در ناامن‌ترین نقطه دنیا. »

نیویورک تایمز از آمریکایی‌ها خواست به ایران سفر کنند: نشریه معتبر نیویورک تایمز که بدون توجه به لیست منتشر شده از سوی وزارت خارجه دولت ایالات متحده، فهرستی شامل ۵۲ نقطه مهم از جهان که آمریکایی‌ها می‌توانند به آن‌ها سفر کنند منتشر کرده است. در این فهرست، نام ایران با عنوان "جواهر خاورمیانه" در رتبه ۴۵ دیده می‌شود. نیویورک تایمز درباره "توصیه‌های سفر" دولت آمریکا نیز نوشته: "وزرات خارجه ایالات متحده سفر شهروندان خود را به ایران ممنوع نکرده است، تنها توصیه نمی‌کند به این کشور بروند، اما آمریکایی‌ها می‌توانند با تورهای مدیریت شده به ایران سفر کنند. "

دیوید فینچر و نتفلیکس در دنیای انیمیشن: قرار است دیوید فینچر، کارگردان مشهور سینمای جهان، به همراه تیم میلر، کارگردان فیلم "ددپول" مجموعه‌ای از انیمیشنهای کوتاه را برای شرکت نتفلیکس بسازند. طبق آنچه تا امروز اعلام شده، احتمالا نام این مجموعه "عشق، مرگ و روبات‌ها" باشد.

این اولین باری نیست که شرکت نتفلیکس انیمیشن می‌سازد، اما استفاده از دو کارگردان مشهور دنیای سینما این گمانه‌زنی‌ها را ایجاد کرده که این کمپانی، در حال حرکتی جدی‌ به سوی دنیای انیمیشن است. البته دیوید فینچر پیش از این نیز در ساخت سریال‌های "خانه پوشالی" و "شکارچی ذهن" با نتفلیکس همکاری کرده بود.

جشن بزرگ سینمایی گلدن گلوب برگزار شد: بالاخره مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۹، اولین رویداد بزرگ فصل جوایز سینمایی، با اعلام برندگان در هتل بورلی هیلتون برگزار شد. در گلدن گلوب امسال نیز، همچون همیشه، شگفتی‌های زیادی مشاهده شد، شگفتی‌هایی که از همان لحظه اعلام نامزدها و عدم حضور نام‌هایی چون ایثن هاک در میان آن‌ها مورد انتظار بودند.

در گلدن گلوب ۲۰۱۹، "رما" جوایز بهترین فیلم خارجی و کارگردانی، "راپسودی بوهمی" جوایز بهترین فیلم درام و بهترین بازیگر نقش اول مرد درام و "کتاب سبز" جوایز بهترین فیلم کمدی یا موزیکال، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کردند. همچنین فیلم "معاون" که بیشترین شانس دریافت جایزه را در این مراسم داشت، تنها برای بازی "کریستین بیل" در نقش معاون رییس جمهور سابق ایالات متحده، موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد کمدی یا موزیکال شد. بیل درباره بازی در نقش "دیک چینی" گفت از شیطان الهام گرفته است!

نامزدهای "بفتا"،  بزرگترین جشنواره سینمایی خارج از آمریکا، اعلام شد: آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا که به اختصار "بفتا" خوانده می‌شود، روز ۱۹ دی نامزدهای دریافت جوایز دوره هفتاد و دوم برگزاری بفتا را اعلام کرد که در این فهرست، به ترتیب نام‌های "سوگلی"، "راپسودی بوهمی" و "نخستین انسان" بیش از همه به چشم می‌خورد.

نکته شایان توجه در این فهرست و البته مشترک با فهرست برندگان جوایز گلدن گلوب، نادیده گرفته شدن فیلم "اولین اصلاح‌شده" است. فیلم موسیقایی "ستاره‌ای متولد شده است" با نقش‌آفرینی لیدی گاگا در نقش اصلی، نیز نامزدی هفت جایزه بفتا را ربوده است.

اعلام نامزدهای اتحادیههای کارگردانی و نویسندگی آمریکا: "اتحادیه کارگردانان آمریکا" (DGA) فیلم‌های "ستاره‌ای متولد شده است"، "رما"، "بلکککلانزمن"، "معاون" و "کتاب سبز" را به عنوان نامزدهای بهترین کارگردانی در سال ۲۰۱۹ برگزید. فهرست نامزدهای این اتحادیه به جز بخش کارگردانی، بخش‌های بهترین فیلم بلند و بهترین کارگردانان تازه‌کار را نیز شامل می‌شود. برندگان هفتاد و یکمین دوره‌ مراسم اهدای جوایز "اتحادیه کارگردانان آمریکا" روز دوم فوریه با رأی ۱۷ هزار عضو معرفی خواهند شد. لازم به ذکر است که فهرست این اتحادیه، همواره نزدیک‌ترین فهرست به نامزدها و برندگان اسکار بوده است.

همچنین "اتحادیه نویسندگان آمریکا" (WGA)، فیلم "رما" را در کنار فیلم‌های "معاون"، "کلاس هشتم"، "یک جای آرام" و "کتاب سبز"، به عنوان نامزدهای بهترین فیلمنامه‌ اوریجینال برگزید. در فهرست نامزدهای "اتحادیه نویسندگان آمریکا"، بخش‌های بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین فیلمنامه مستند و بهترین نویسندگی بازی‌های ویدیویی نیز وجود دارد.

جنجال‌های پیرامون خواننده-بازیگر آمریکایی: پس از آنکه در مراسم گلدن گلوب "ستاره‌ای متولد شده است" ساخته بردلی کوپر و با بازی لیدی گاگا، تنها تندیس بهترین ترانه را گرفت، طرفداران لیدی گاگا این مراسم را "شوخی" خواندند و تهدید به شورش کردند. آن‌ها معتقدند که این ستاره، باید جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن درام را نیز دریافت می‌کرده است. همچنین لیدی گاگا در یک حرکت انسان‌دوستانه، ترانه دوصدایی خود را که با همکاری آر. کلی خوانده بود، به دنبال مطرح شدن اتهامات آزار جنسی علیه این خواننده مرد، از تمام شبکه‌های اشتراک گذاری حذف کرد. وکیل کلی می‌گوید گاگا با این حرکت خود را از جایزه اسکار دور کرده است.

کد خبر 364424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.