استانداری اجازه ندهد مصوبات شورای شهر بیش از این بی‌حرمت شود

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مصوبه شورای شهر درخصوص انرژی‌های پاک در اداره کل راه و شهرسازی متوقف و نسبت به آن بی اعتنایی می‌شود بنابراین از معاونت عمرانی استانداری می‌خواهم اجازه ندهد مصوبات شورای شهر بیش از این بی‌حرمت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی صبح امروز (یکشنبه) در شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: آذرماه سال پیش با طرحی که در شورای شهر به تصویب رسید، قرار بود اصفهان به شهر خورشیدی تبدیل شود و طبق آن همه ساختمان‌هایی که از ابتدای سال ۹۷ پروانه ساختمانی می‌گرفتند، باید برای تامین آب گرم خود به خصوص برای استحمام از آبگرمکن خورشیدی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هر آبگرمن خورشیدی معادل ۶۲ درخت در کاهش نشر گازهای گلخانه‌ای موثر است، افزود: اصفهان به‌خاطر کمبود منابع آبی امکان گسترش بیشتر فضای سبز را ندارد و از طرفی در فصل سرد سال  ۴۰ درصد از آلودگی هوای شهر ناشی از سیستم گرمایش منازل است که به همین دلیل لزوم ایجاد آبگرمکن‌های خورشیدی در شهر احساس می‌شود.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این مصوبه با همکاری شهرداری پیش رفت اما از ابتدای سال ۹۷ درخواست شورای شهر در اداره کل راه و شهرسازی متوقف شده و نسبت به آن بی اعتنایی می‌شود بنابراین از معاونت عمرانی استانداری می‌خواهم اجازه ندهد مصوبات شورای شهر بیش از این بی‌حرمت شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه معاونت خدمات شهری نسبت به تذکر شورای شهر مبنی بر استفاده از انرژی‌های سبز توضیح داد: موارد متعددی گزارش شده که در سرویس‌های بهداشتی اماکن عمومی شهر با آنکه آبگرمکن خورشیدی بر روی سقف وجود دارد، آب لوله‌کشی آن مکان سرد بوده و سیستم آب لوله کشی هنوز به آبگرمکن‌های خورشیدی وصل نشده است.

کد خبر 364423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.