اجازه ندهید به فعالیت شهرداری ها خدشه وارد شود

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از نمایندگان مجلس درخواست دارم که اجازه ندهند فعالیت شهرداری‌ها که تنها دستگاه باقی مانده دارای تحرک هستند دچار خدشه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها آمادگی اجرای برنامه‌های چهلمین سالگرد انقلاب را دارند تا به بهترین شکل برگزار شود، اظهار کرد: با وجود توطئه‌های مکرر دشمنان و معاندان، نظام جمهوری اسلامی ایران همچنان پابرجا بوده و استحکام خود را حفظ کرده است.

وی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه آمریکا به کشورهای همسایه ایران جهت مقابله با نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه، افزود: رمز پیروزی انقلاب اسلامی اعتقاد و هماهنگی همه مردم در مقابله با رژیم گذشته بود و برای آنکه چنین پیروزی‌هایی را بار دیگر شاهد باشیم، نیازمند همدلی بیشتر در میان مردم هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مسئولان باید مساوات را در میان مردم رعایت کرده، به همه آن‌ها با یک چشم نگاه کنند و با احترام به حقوق شهروندی، آنان را صاحبان حق بدانند تا بدین سبب رضایت درونی میان مردم ایجاد شده و همبستگی آن‌ها برای حفظ نظام ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه در سال‌های دفاع مقدس همبستگی ملی را امتحان کرده و اثر مثبت آن را دیدیم، ادامه داد: حاکمیت با اتکا به سیره پیامبر اسلام (ص) با تسامح و تساهل با مردم برخورد کنند و طبق توصیه امیرالمومنین (ع) به مالک که فرمودند همه مردم در خلقت یکسان هستند، آن‌ها را برابر و یکسان بدانند.

معین با بیان اینکه در تدوین بودجه سال ۹۸ به شدت اختیارات شهرداری و شورای شهر محدود شده و آن را یک نهاد غیر دولتی و عمومی معرفی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها با تمام فراز و نشیب‌هایی که از زمان تشکیل بلدیه‌ها تاکنون داشته‌اند و با وجود مشکلاتی که در دولت‌های مختلف دچار شده‌اند، خدمات بسیاری به شهروندان ارائه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها بر اساس قانون از طریق وضع عوارض و بهای خدمات، امورات شهر را می‌گذراندند که پس از تصویب مالیات بر ارزش افزوده برخی ردیف‌های عوارضی حذف شد تا به‌جای آن عوارض دیگری مانند عوارض سوخت و برخی از کالاها به شهرداری‌ها اختصاص داده شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان توضیح داد: پیش از این شوراهای شهر اجازه وضع عوارض را در برخی موارد محلی نیز داشتند که در لایحه ارزش افزوده و بودجه سال ۹۸ برخی از آنان نقض شده و برخی دیگر پس از وصول به خزانه دولت ریخته می‌شود بنابراین شهرداری‌ها برای وصول آن باید در نوبت شورای برنامه‌ریزی استان قرار گیرند که این شیوه قابل عمل نبوده و شهرداری‌ها را دچار مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس درخواست دارم که اجازه ندهند فعالیت شهرداری‌ها که تنها دستگاه باقی مانده دارای تحرک هستند دچار خدشه شود، اظهار کرد: با توجه به آنکه در استان اصفهان ۸۵ درصد جمعیت شهرنشین هستند باید به جای محدود کردن شهرداری‌ها، آن‌ها را طبق قانون برای انجام فعالیت‌های خود آزاد بگذارند.

معین در پایان با اشاره به سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: علی رغم همه فراز و نشیب‌ها آیت‌الله هاشمی در اذهان مردم چنان جایگاهی داشت که کمتر تشییع جنازه‌ای را مانند تشییع او شاهد بوده‌ایم.          

کد خبر 364410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.