۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
معمای بوی مشکوک پایتخت

حدود ۲۰ روز از انتشار بوی نامطبوع در پایتخت می‌گذرد و این در حالی است که هنوز منشاء این بود پیدا نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۱۲ دی ماه انتشار بوی نامطبوع در اکثر مناطق شهر تهران منجر به شکایت شهروندان از این بو شد و در نخستین گام اداره کل محیط زیست استان تهران، شهرداری، آتش‌نشانی، مدیریت بحران و دیگر دستگاه‌ها کمیته‌ای را برای بررسی  دقیق این موضوع تشکیل دادند.

آتش‌فشان دماوند نخستین متهم این پرونده بود که با توجه به اظهارنظر کارشناسان و بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه، از دماوند رفع اتهام شد.

فعالیت‌های شرکت گاز دومین متهم این پرونده به دلیل احتمال نشست گاز به دنبال عملیات تزریق گاز بود که سخنگوی روابط عمومی شرکت گاز ایران نیز این موضوع را رد و شرکت گاز را نیز از این اتهام مبرا ساخت.

مرکز پردازش و دفع پسماندهای شهرداری تهران سومین متهم پرونده بوی مشکوک شهر تهران معرفی شد که به دنبال این ادعا، عبدلی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با صدور تکذیبیه‌ای قویاً این ادعا را رد و اعلام کرد: از آنجا که گزارش‌ها از انتشار بوی نامطبوع در محدوده مرکزی شهر تهران حکایت می‌کند و گزارشی از سوی ساکنان جنوب شهر دریافت نشده لذا منبع این بو هیچ ارتباطی به مرکز پردازش و دفع پسماند آرادکوه که در پهنه جنوبی تهران و در نزدیکی کهریزک واقع شده است، ندارد و همچنان منبع بو نامعلوم است.

با سخنان امروز استاندار تهران، به نظر می‌رسید سرانجام معمای منشاء بوی نامطبوعی که حدود ده روز پیش در تهران استشمام می‌شد، حل شده است. «فاضلاب ناشی از پسماندهای صنایع مواد غذایی فساد‍‌پذیر و کشتارگاه‌های مرغ» منشاء این بوی نامطبوع اعلام شده‌اند.اما کمتر از دو ساعت از اظهارات انوشیروان محسنی بندپی در این خصوص نگذشت که رضا عبدلی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر این که بوی نامطبوع پایتخت ناشی از پسماندهای مجموعه آرادکوه نبوده است، گفت: اگر این بو ناشی از پسماندهای آرادکوه بود، باید ابتدا در مناطق جنوبی و با شدت بیشتری در این مناطق بو احساس می‌شد، اما این گونه نبوده است.

وی افزود: شیرابه‌ها در سنوات گذشته در محل آرادکوه از طریق بازچرخانی خشک شده است و شیرابه‌ای برای تولید بوی نامطبوع وجود ندارد.

با اظهارات مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران همچنان کلاف منشاء بوی مشکوک پایتخت سردرگم ماند و مسئولان باید به علت یابی این اتفاق ادامه دهند.

کد خبر 364346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.