درآمد گمرک باید منطبق بر واقعیات باشد

رییس کل گمرک با اشاره به درآمد ۱۵ هزار میلیارد تومانی گمرک بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده وصولی از کالاهای وارداتی در ۹ ماهه سال جاری، گفت: درآمدی که گمرک مکلف می شود وصول کند باید یک درآمد کارشناسی و واقعی باشد تا در بحث وصول مشکل پیش نیاید.

به گزارش ایمنا به نقل از درگاه خبری گمرک ایران، مهدی میراشرفی، در خصوص درآمد ۹ ماهه سال‌جاری گمرک، اظهار کرد: در این مدت گمرک ایران بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی، بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است. از این میزان ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و شش هزار میلیارد تومان به صورت ضمانت نامه بوده است.

رییس کل گمرک ایران افزود: با توجه به اینکه امسال ۱۳۳۹ قلم کالا ممنوعیت واردات دارد و عمده این کالاها، کالاهای با ماخذ بالا بوده امید داریم بیش از ۸۰ درصد درآمدهای مصوب وصول شود.

میراشرفی در خصوص درآمد گمرک در بودجه سال آینده، گفت: درآمدی که گمرک مکلف می شود وصول کند باید یک درآمد کارشناسی و واقعی باشد تا در بحث وصول مشکل پیش نیاید؛ ۱۳۳۹ قلم کالای ممنوعه، عمدتا ماخذ بالا دارند و ممکن است در سال آینده، خودرو نیز مشمول این قانون شود بنابراین باید درآمد ما بر مبنای واقعیت باشد. البته در خصوص درآمدهای پیش بینی شده برای بودجه ۹۸، نظرات کارشناسی به مجلس اعلام شده است.

وی همچنین با اشاره به نحوه ترخیص کالاها از زمان بازگشت تحریم‌های آمریکا، اظهار کرد: از ۱۳ آبان ماه تا ۱۰ روز پیش ۶ میلیارد دلار کالا ترخیص شده است، واردات کالاهای اساسی نیز به صورت شبانه روزی انجام می‌شود.

کد خبر 364334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.