۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
بهترین خلعتبریِ ذوب‌آهن

محمدرضا خلعتبری درحالی پس از چند سال پیراهن ذوب‌آهن را خواهد پوشید که هیچگاه اصفهان خاطراتی را که با او گذرانده از یاد نخواهد برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نیمی از فصل هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران گذشته و ذوب‌آهن که امیدوارانه فصل را آغاز کرد در حالی باید با رده چهاردهم به استقبال نیم‌فصل دوم برود که طبق عادت همیشگی بی سر و صدا محمدرضا خلعتبری را برای یک فصل و نیم آینده جذب کرد.

آنچه بیش از هر چیزی حتی برای یک هوادار ساده این تیم نیز در پازل تاکتیکی ذوب‌آهن به چشم می‌آمد، بی‌سرانجام بودن حملات آن‌ها بر روی دروازه حریفان بود مضاف بر اینکه پس از پیوستن مرتضی تبریزی به استقلال در ابتدای فصل، این خلأ بیش از پیش در ذوب‌آهن به چشم می‌آمد.

خبر آمدن محمدرضا خلعتبری به ذوب‌آهن بهترین نوید برای سبزپوشان اصفهانی است تا آن‌ها تا حد زیادی به خلق موقعیت بیشتر در بازی‌های خود امیدوار شوند؛ ذوب‌آهنی که تا چند قدمی دروازه حریفان پیش می‌آمد اما از گل زدن عاجز می‌ماند، با حضور یکی از خلاق‌ترین بازیکنان نیم‌فصل گذشته می‌تواند موج‌های پیاپی را در تاکتیک هجومی خود بکار گیرد و خود را از انتهای جدول لیگ برتر جدا کند.

بازگشت خلعتبری اما؛ در بهترین زمان ممکن برای ذوب‌آهن اتفاق افتاد زیرا او در دو فصل اخیر مخصوصاً در لیگ هجدهم بار دیگر احیا شده و از بازیکنی که روزی در لیست مازاد گسترش فولاد قرار می‌گرفت به یکی از موثرترین مهره‌های گل‌محمدی در پدیده تبدیل شده بود.

درخشش و خلاقیت او در ایجاد موقعیت‌های گلزنی این فصل پدیده، ذهن را به سمت لیگ چهاردهم و قهرمانی خاطره‌انگیز سپاهان می‌کشاند؛ فصلی که او یکی از سه ضلع هجومی این تیم در کنار شریفی و پریرا بود تا در شش بازی آخر فصل تأثیرگذاری خود را بیش از هر زمان دیگری نشان دهد.

پا به توپ شدن‌های مکرر، انتقال سریع و خستگی‌ناپذیری خلعتبری از خصوصیات بارز او در بازی‌های پیش‌ روی ذوب‌آهن خواهد بود تا به بازی ایستا و مالکانه این تیم سرعت بیشتری داده و بار دیگر ذوب‌آهن رویایی و فینالیست آسیا را احیا کند.

"محمدرضا" سال‌های نه چندان دور ذوب‌آهن که این فصل با قرار گرفتن در تیم گل‌محمدی نشان داد می‌تواند به راحتی پا روی اختلافات گذشته خود بگذارد، پس از چند سال تیم به تیم شدن این بار راه بزرگی را برای تبدیل شدن به یک اسطوره در ذوب‌آهن دارد.

شروع دوباره او در این تیم اصفهانی، یا در بازی مقابل استقلال خواهد بود یا در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا و اگر بدانیم بهترین فصل ذوب‌آهن در آسیا با بهترین بازی‌های خلعتبری همراه بوده و یا هر بار او در پیراهن ذوب‌آهن به استقلال گل زده، پیروزی را برای تیمش به ارمغان آورده، بیش از پیش به یک سال و نیمِ نیکویی برای ذوب‌آهن که بهارش با خلعتبری آغاز می‌شود امیدوار خواهیم بود.

یک فصل و نیمی که همه فوتبال دوستان اصفهانی می‌خواهند تصاویر خاطره‌انگیز او در آغوش ابراهیم‌زاده پس از گلزنی ذوب‌آهن در آسیا، شادی‌های معنادارش در الکلاسیکوی ایران، تبدیل شدن شوت‌هایش از نقاط مختلف زمین به گل‌های سه امتیازی و بوسه بر جام‌های مختلف لیگ و حذفی را دوباره زنده کند و خلعتبریِ متفاوتی با سال‌های پرحاشیه جوانی او که حتی به‌خاطر یک تعویض ساده ورزشگاه را ترک می‌کرد، ببینند.

هدفی که خود خلعتبری با عکس‌هایی که در صفحه اجتماعی خود در کنار دیگر هم تیمی‌هایش به اشتراک می‌گذارد و آرامشی که در رفتارش به‌دست آورده به خوبی قابل مشاهده است و البته در این میان علیرضا منصوریان که پیش‌تر در یکی از گل‌های ملی خلعتبری سرمربی او بوده نقش پررنگی دارد و باید دید چگونه از مارادونای فوتبال ایران برای پایان دادن به رویه گل نزدن‌های تیمش بازی می‌گیرد.

کد خبر 364329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.