۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
شهرضا، قطب شطرنج کشور

شهرضا - رییس ادره ورزش و جوانان شهرضا گفت: این شهرستان از نظر کمی و کیفی، به عنوان قطب ورزش شطرنج کشور مطرح است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌نقی انصاری پیش از ظهر امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۴۰ هیئت ورزشی در این شهرستان، تأکید کرد: هیچ هیئتی برای همیشه در اوج نیست، اما لازم است علت‌های کاهش کارایی هیئت‌های ورزشی بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: میانگین شمار ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون شش هزار و ۲۵ نفر بوده، در حالی که این تعداد تا پایان سال گذشته به هفت هزار و ۳۹۸ نفر رسید.

رییس ادره ورزش و جوانان شهرضا با بیان اینکه زمینه فعالیت‌های ورزشی بانوان این شهرستان بیش از گذشته فراهم شده است، ادامه داد: دو هزار و ۲۴۰ نفر از ورزشکاران سازمان یافته شهرستان از ابتدای امسال تاکنون، بانوان هستند در حالی که این تعداد تا پایان سال گذشته به دو هزار و ۸۰۲ نفر رسید.

انصاری با اشاره به افزایش عناوین برتر ورزشکاران این شهرستان در مسابقات مختلف در سال ۹۷، یادآور شد: شمار مدال‌های ورزشکاران این شهرستان در سال گذشته در مسابقات استانی ۶۳۴ در مسابقات کشوری ۱۹۴ و در مسابقات جهانی چهار مدال بوده، این تعداد از ابتدای امسال تاکنون به ترتیب ۴۹۵ مدال استانی، ۲۳۰ مدال کشوری و ۱۸ مدال جهانی بوده است.

وی با بیان اینکه شهرضا قطب ورزش شطرنج کشور است، اظهار کرد: برگزاری ۱۵۸ مسابقه مسابقات شهرستانی، میزبانی هشت رقابت کشوری، اعزام ورزشکار به ۱۸ مسابقه استانی و اعزام به ۱۴ مسابقه کشوری و دو مورد اعزام به مسابقات بین‌المللی و پاراآسیایی، بخشی از کارکرد این هیئت در سال ۹۷ بوده است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا ادامه داد: ثمره حضور ورزشکاران شطرنج این شهرستان کسب چهار مدال طلا، دو نقره و پنج برنز در مسابقات استانی، چهار طلا، چهار نقره و یک برنز در مسابقات کشوری و سومی تیمی در رقابت‌های پارا آسیایی بوده است.

انصاری با اشاره به مسابقات هفته ششم لیگ تکواندوی نونهالان استان، یادآور شد: در این رقابت‌ها تیم پارس شهرضا در مقابل تیم هیئت تکواندو فلاورجان با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید.

وی اضافه کرد: "آرمان عقدکی"، مربی تیم شهرضا در این رقابت‌ها به عنوان مربی نمونه هفته ششم و "مهدی رضایی" از باشگاه پارس این شهرستان به عنوان بهترین سرپرست و "حسین رضایی" از باشگاه سپید دشت مهیار، به عنوان مربی نمونه هفته سوم و چهارم لیگ نونهالان استان انتخاب شدند.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا گفت: "محمدرضا صفدریان"، ملی‌پوش شهرضایی نیز در نخستین جام جهانی یخ‌نوردی سال ۲۰۱۹ در کشور کره جنوبی حضور خواهد داشت.

کد خبر 364324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.