مسئله آب رفع نشود، مشکلات دو چندان خواهد شد

شهرضا – دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ذخیره سد زاینده‌رود به ۱.۵ میلیون مترمکعب رسیده است و اگر چاره‌ادیشی نشود تا بهار سال آینده حتی در شهر اصفهان هم به مشکل برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی صبح امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران این شهرستان، تصریح کرد: مهمترین شأن یک مسئول در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت به مردم است، البته خدمت‌رسانی یک رسالت و ضرورت است و نباید تنها در شعارهای انتخاباتی و مناسبتی مسئولان مطرح شود.

وی با بیان اینکه صیانت از حریم ولایت فقیه، قانون اساسی و نظام اسلامی وظیفه مسئولان است، اظهار کرد: مردم برای به دست آوردن این ارزش‌ها، بهترین جوانان خود را تقدیم کرده‌اند و انتظار دارند، مسئولان نگهبان دسترنج سالیان دراز مبارزه و پایداری آنان باشند.

دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: روحیه مطالبه‌گری مردم باید تقویت شود، متأسفانه روحیه مطالبه‌گری مردم ضعیف است، در حالی که زمانی شاهد رشد و شکوفایی کشور هستیم که مردم خواسته‌های خود را بیان و مسئولان پاسخ دهند.

محمودی یادآور شد: مطالبه‌ها باید منطقی و به دور از تخریب مسئولان باشد، مسئولان هم موظفند بدون فرافکنی پاسخگوی نیاز مردم و عملکرد خود باشند.

وی با اشاره به مشکل کم‌آبی در استان و شهرستان شهرضا، تأکید کرد: برداشت‌های بی‌رویه بر کیفیت آب این شهرستان اثر گذاشته است و به همین دلیل باید چاه‌های غیرمجاز با قاطعیت و سرعت‌عمل مسئولان مسدود شود.

دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتباری برای انتقال آب به این حوزه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: استعفای نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، برای رفع مشکل آب شرب پنج میلیون شهروند ساکن در این استان بود و در متن این استعفا هم محل برداشت آب مشخص شده است.

محمودی با بیان اینکه در سال ۹۵ اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان برای این منظور در نظر گرفته شد، تأکید کرد: این میزان باید افزایش یابد تا در سال آینده با مشکل آب شرب مردم مواجه نباشیم.

وی ادامه داد: سهمیه آبی به میزان ۵۰ لیتر بر ثانیه به شهرستان دهاقان تعلق گرفت که احتمالا تا مردادماه سال ۹۸ وارد مدار می‌شود، البته این شهرستان هم به سهمیه آب بیشتری نیاز دارد که در حال پیگیری برای آن هستیم.

دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید طرح انتقال آب به فلات مرکزی ایران اجرا شود، اضافه کرد: ذخیره سد زاینده‌رود به ۱.۵ میلیون مترمکعب رسیده و اگر چاره‌اندیشی نشود تا بهار سال آینده حتی در شهر اصفهان هم به مشکل برخورد می‌کنیم.

محمودی گفت: طرح انتقال آب که در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده، تنها برای رفع مشکل آب شرب مردم بوده است، البته بخش صنعت هم به دلیل نیاز اندک به آب، می‌تواند از مقداری از آن استفاده کند، اما برای بخش کشاورزی باید شیوه‌های جدید آبیاری و اصلاح الگوی کشت، اجرا شود.

وی با اشاره به مشکلات دانشگاه‌های آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: کمبود دانشجو باعث ادغام بعضی از واحدهای این دانشگاه شده است، بنابراین باید راهکارهای دیگری برای حفظ و توسعه این مراکز اندیشیده شود.

دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: تا زمانی که مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رفع نشود، امکان ایجاد رشته داروسازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا وجود ندارد، هرچند که در حال حاضر هم این مرکز یکی از بهترین واحدهای این دانشگاه در استان است.

محمودی با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات فاضلاب شهری شهرضا، یادآور شد: حوضچه‌های فاضلاب ایجاد شده در این شهرستان از ابتدایی‌ترین نوع این حوضچه‌ها بوده است، اما با پیگیری‌های انجام شده وضعیت خوبی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: جانمایی حوضچه‌های فاضلاب غلط بوده است، اما برای رفع مشکل بوی بد دستگاه‌های هوازی نصب می‌شود و در آینده هم راهکارهای مهندسی و علمی درنظر گرفته می‌شود.

کد خبر 364308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.