مجلس پیگیر بازگشت اعتبارات شهرداری‌ها است

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: نمایندگان مجلس به صورت جدی به دنبال آن هستند که مشکل تخصیص درآمدهای شهرداری‌ها به سازمان هدفمندی یارانه‌ها، در بودجه ۹۸ تکرار نشود.

 سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا، پیرامون حذف برخی از ردیف‌های بودجه شهرداری‌ها در بودجه اظهار کرد: متاسفانه در تصویب بودجه ۹۷ حدود ۳هزار و دویست میلیارد تومان از درآمدهای مرتبط شهرداری‌ها که در اختیار معاونت عمرانی وزارت کشور قرار داشت، با لابی‌گری سازمان برنامه و بودجه و افراد موثر در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار گرفت.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان هدفمندی یارانه ها هیچ نیازی به این اعتبار  که حق مسلم شهرداری ها بوده ندارد، افزود: پیش بینی دیوان محاسبات و سازمان برنامه بودجه این بوده است که در آمد دولت از هدفمندی یارانه‌ها ۱۴۲ هزار میلیارد تومان است، اما ارزش مبلغ پرداختی به مردم حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان است؛ یعنی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد دولت ، از اعتبار سازمان هدفمندی یارانه ها است و نیازی به اعتبار شهرداری‌ها نیست.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: مجلس شورای اسلامی مصوبه ای را جهت اصلاح بودجه ارایه کرد که یکی از مهمترین موارد آن بازگشت اعتبار شهرداری ها بود، اما شورای نگهبان ایراداتی را به مصوبه وارد کرده و خواستار لایحه از جانب دولت برای اصلاح بودجه است.

وی افزود: در حال حاضر کمیسیون برنامه و بودجه در حال رفع ایرادات شورای نگهبان است تا این اعتبار با اصلاح بودجه ۹۷ در اختیار معاونت عمرانی وزارت کشور قرار بگیرد و بعد از آن بین شهرداری‌ها و دهداری‌ها تقسیم شود.

موسوی لارگانی تأکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت جدی به دنبال آن هستند که این مشکل در بودجه ۹۸ تکرار نشود و حتی پیگیر بازگشت اعتبارات لازم شهرداری ها در سال ۹۷ نیز هستند.

  رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: شهرداری‌ها با  مشکلات زیادی روبرو هستند و کارکنان این مجموع ها حدود چندین ماه است که حقوق نگرفته اند؛ هر چند شهرداری‌های شهرهای کوچک به مراتب  با مشکلات بیشتری روبرو هستند.

کد خبر 364297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.