از ممنوع‌التصویری تلویحی یک روحانی تا بازداشت کارگردان تئاتر

در آخرین روز هر هفته، خلاصه‌ای از مهمترین اتفاقات فرهنگی و هنری هفته‌ای که گذشت را در ایمنا بخوانید. 

برکناری مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان: علی اصغر مونسان، طی حکمی "مهدی جمال" را به سرپرستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان منصوب کرد. پیش از این، محمد جهانشاهی مدیرکل این اداره در استان سمنان بود. همچنین اخیرا دو تن از کارکنان میراث فرهنگی استان سمنان بازداشت شده‌اند.
این در حالی است که موج بازداشت کارکنان سازمان میراث فرهنگی طی مدت اخیر، منجر به دستگیری ۶ نفر از کارمندان این سازمان در استان‌های مختلف کشور شده است. مدیران ارشد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، تاکنون در این باره سکوت کرده‌اند.
علی ضیا احضار نشد؛ زائری شاید از حضور در تلویزیون منع شود: روز دوشنبه، برخی رسانه ها از احضار علی ضیا به مجلس به دلیل اظهارات جنجالی اخیر دو مهمان برنامه «فرمول یک»، که یکی از آن‌ها محمدرضا زائری بود، خبر دادند. در پی انتشار این خبر، مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما، گفت: "این خبر شایعه است. "
در ادامه اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، از برگزاری نشست مدیران صداوسیما و تهیه کننده برنامه «فرمول یک» با برخی نمایندگان در مجلس خبر داد و همچنین گفت: "من فکر می‌کنم از برنامه‌های آتی صدا و سیما از حضور آقای زائری که شأن مجلس و جایگاه آن را زیرسؤال برد، استفاده نکنند. " گفتنی است، زائری در برنامه فرمول یک درباره ماجرای نماینده سراوان گفته بود: "شرم بر این مجلس. "
کارگردان مشهور تئاتر بازداشت شد: محمد رحمانیان، نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر، صبح روز ۱۶ دی از سوی دادسرای ارشاد تهران بازداشت و کمی بعد با سپردن وثیقه آزاد شد. دلیل احضار او، پرونده تشکیل شده پیرامون «کنسرت-نمایش ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان» بوده است. رحمانیان همچنین به روزنامه قانون گفته: "پرونده تازه با اتهام تبلیغ علیه نظام است. از تشکیل این پرونده جدا متعجب و سرخورده هستم و اصلا نمی‌دانم چطور از تک‌خوانی زنان یا از اشارات انتهایی نمایش به ماجراهای سال ۸۸ بدون هیچ سوگیری و جهت گیری توانسته اند به موضوع تبلیغ علیه نظام برسند. "
پنجمین جشن سالانه موسیقی ما برگزار شد: "جشن موسیقی ما" یکی از جشن‌های موسیقی ایران است که از سال ۹۲ تاکنون هر ساله در تهران، توسط سایت پایگاه خبری تحلیلی موسیقی ایران و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. پنجمین دوره این جشن، شامگاه شنبه با شعار "همدلی اهالی موسیقی" در مرکز همایش‌های برج میلاد، برگزار و تندیس طلایی جشن سالانه موسیقی ما به برگزیدگان اهدا شد.
در این جشن، فردین خلعتبری، رضا یزدانی، میلاد درخشانی، علیرضا عصار، فرزاد فرزین و روزبه بمانی، به ترتیب برای عنوان‌های آهنگساز برگزیده موسیقی سنتی و ارکسترال، آلبوم برگزیده پاپ -راک به انتخاب مردمی، بهترین آهنگساز موسیقی تلفیقی، آلبوم برگزیده موسیقی پاپ به انتخاب کارشناسان، آلبوم برگزیده موسیقی پاپ از نگاه مردمی و ترانه‌ برگزیده به انتخاب کارشناسان، تندیس طلایی جشن را دریافت کردند.
ایجاد یک ممنوعیت برای رسانه ملی و مطبوعات در راستای حمایت از کالای ایرانی: در هفته‌ای که گذشت، نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای، تبلیغ کالاهای خارجی را که دارای نمونه مشابه تولید شده در داخل کشور هستند، در صداوسیما و مطبوعات، ممنوع کردند.  
مراسم دو سالانه جایزه کتاب سال اصفهان برگزار شد: بیست و چهارمین دو سالانه جایزه کتاب اصفهان، با معرفی افراد برگزیده به پایان رسید. در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین فرهنگی استان و دست‌ اندر کاران حوزه کتاب در کشور برگزار شد، رئیس اداره کتاب وزارت ارشاد از معضلات متعدد کتاب و کتابخوانی صحبت کرد.

کد خبر 364292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.