بعد از احیای زاینده رود از دولت تشکر می‌کنیم

امام جمعه اصفهان گفت: مردم و کشاورزان بدانند که الحمدلله طرح احیای زاینده رود در هیئت دولت به تصویب رسید و استاندار اصفهان، جناب آقای رضایی نامه تشکرآمیزی به هیئت دولت نوشتند، ما هم صبر می کنیم تا زمانی که این طرح عملی شد تشکر می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در مصلی امام خمینی(ره) اصفهان به ایراد خطبه های نماز جمعه پرداخت و گفت: شیطان انسان را ضعیف می کند و او را می ترساند از اینکه جلو دشمن بایستد.بهترین کمک و یار انسان خداست و به کمک او می توانیم درمقابل شیطان بایستیم.

وی در ادامه گفت: منافق، شیطان است. قرآن صریحا منافق و کفار را شیطان نامیده است؛ به همین دلیل است که امام می گویند «آمریکا شیطان بزرگ است.»

خطیب نماز جمعه اصفهان تصریح کرد: در اول سوره بقره آمده که: «منافقین می گویند ما به خدا ایمان آوردیم، اما در خلوت خود با شیاطین میگویند ما با شما هستیم.» شیطان اولیا خود را می ترساند، اما مومنان را نمی تواند بترساند.

وی افزود: خدا در قرآن می گوید: از کفار، منافقین و شیطان نترسید، از من بترسید که همه عالم در قبضه من است. همچنین خداوند در آیات دیگر می‌گوید شیطان نمیتواند بر مومنان تسلط پیدا کند؛ بر کسانی که ایمانشان ضعیف است، تسلط پیدا می کند.

طباطبایی نژاد تأکید کرد: اگر انسان ضعیف الایمان باشد و با شیطان دست بدهد، شیطان می‌تواند بر او تسلط پیدا کند. در همین راستا امام صادق(ع) فرمودند: از شدیدترین چیزی که خداوند بر بندگانش واجب کرده ذکر خدا را زیاد گفتن است. منظورم از یاد و ذکر خدا، ذکر لفظی نیست.

وی تصریح کرد: منظور از ذکر خدا و یاد خدا بودن این است که وقتی به عملی برخورد کردی، اگر اطاعت خداست انجام بده و اگر معصیت خداست ترک کن. متقین کسانی هستند که اگر جمعی از شیطان‌ها(انس و جن) به سمتشان هجوم آورند و خواستند منحرفشان کنند، یاد خدا می افتند و با آن ها مقابله می کنند.

دولتمردان باید به پرستاران توجه کنند

آیت الله طباطبایی نژاد در خطبه دوم نماز جمعه امروز، ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) مطابق با پنجم جمادی الاول که به عنوان روز پرستار نامیده شده را تبریک گفت و افزود: چه افتخار بزرگی برای پرستاران ما است که این روز بزرگ به نام آن ها نامگذاری شده است.

وی در ادامه گفت: دلیل اینکه روز ولادت حضرت زینب را روز پرستار نامیده‌اند فقط به خاطر روز عاشورا و پرستاری ایشان از حضرت سجاد(ع) نیست، بلکه ایشان هنگام درپشت درماندن حضرت فاطمه(س) پرستار مادرشان نیز بود و پس از آن در نبود حضرت فاطمه(س) پرستار پدرش، حضرت علی(ع) هم بود، پرستار برادرش امام حسن مجتبی (ع) هم بود؛ زینب انصافا شخصیت بزرگی است.

خطیب نماز جمعه اصفهان افزود: دولتمردان باید به پرستاران توجه کنند، حقوقشان را رعایت کنند و به وضعیت آن‌ها بهتر رسیدگی کنند.

طباطبایی نژاد به بیان دیگر مناسبت های مهم این ایام پرداخت و گفت: ۲۴ دی ماه سالروز انتصاب آقای خامنه‌ای به امامت جمعه تهران توسط امام خمینی(ره) است. از دیگر مناسبت‌های هفته پیش رو نیز فرار شاه در دیماه سال ۱۳۵۷ است که با رفتن او دودمان پهلوی منقرض شد و ایران از دست کفار نجات پیدا کرد و در دامن اسلام قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: امیدواریم به کوری چشم دشمنان و بدخواهان این حکومت به دست ولی عصر(عج) برسد و ان شاءالله در خدمت امام زمان باشیم.در شرایط کنونی، یکی از مشکلات اصلی کشور رسیدگی به وضعیت فقراست.

دولت قیمت کالاهای اساسی را اعلام کند

امام جمعه اصفهان گفت: ما به دولتمردان می گوییم اگر شما قیمت‌ها را رها کرده اید، حداقل قیمت کالاهای دولتی را اعلام کنید که خود مردم قیمتها را کنترل کنند، قیمت کالاهای اساسی و اجناسی که لازمه زندگی مردم است را را اعلام کنید.

وی افزود: بعضی ها از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و به نفع دشمن عمل می کنند و کالاها را به قیمت های نجومی می فروشند، شما باید قیمت ها را تعیین و اعلام کنید.

طباطبایی نژاد گفت: رهبر انقلاب درسخنان اخیرشان درمورد دشمنان گفتند که بعضی‌ها خیال می کنند غربی ها انسان‌های باتدبیری هستند؛ درحالیکه  اینطور نیست، در این چهل سال کدام وعده هایشان درست بود و نقشه هایشان عملی شد؟

سرعت پیشرفت علمی ایران، ۱۱ برابر میانگین جهانی

وی افزود: امسال سالگرد انقلاب که در ایام فاطمیه قرار دارد، جشنی نگیریم که حرمت حضرت فاطمه شکسته شود. جشن به معنای پایکوبی نیست، جشن یعنی به جوانان یاد بدهیم چرا انقلاب کردیم و خدمات انقلاب را بیان کنیم. در چهل سال انقلاب سرعت پیشرفتمان از نظر علمی یازده برابر سرعت میانگین جهانی بوده است، ان شاءالله در چهلمین سال انقلاب با رهبری آقا و یاری امام زمان(عج) جهشی در پیشرفت کشور داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه اصفهان درمورد وضعیت آب اصفهان گفت: مردم و کشاورزان بدانند که الحمدلله طرح احیای زاینده رود در هیئت دولت به تصویب رسید و استاندار اصفهان جناب آقای رضایی نامه تشکرآمیزی به هیئت دولت نوشتند و ما هم صبر می کنیم تا زمانی که این طرح عملی شد تشکر می کنیم.

کد خبر 364280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.