کی‌روش: تیم مغروری نیستیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازی دوم ما برابر ویتنامی است که از کادر فنی خوبی برخوردار است؛ این تیم برای آماده‌سازی‌ خود تلاش زیادی کرده است البته ما هم کاملا آماده هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی برابر ویتنام اظهار کرد: تک تک بازیکنانم آماده حضور در این بازی هستند و می‌جنگند تا در یکی از جایگاه‌های بازی حضور داشته باشند؛ امیدواریم تیم برتر میدان باشیم و فوتبال برتری را به نسبت به ویتنام ارائه دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این بازی هم مانند دیدار با یمن پرگل خواهد شد، گفت: تفاوتی که بین فوتبال و تئاتر وجود دارد این است که در فوتبال باید رقابت کرد؛ شما در فوتبال حریفی دارید که آرزوهای شما را دارد و تلاش می‌کند تا پیروز شود؛ خانواده، دوستان و هوادارانی دارند که از سوی آن‌ها حمایت می‌شود؛ همان‌طور که در بازی‌های نخست دیدیم مسابقات بسیار دشواری را پیش‌رو داریم.

وی تصریح کرد: همه تیم‌ها به‌هم نزدیک هستند؛ ویتنام از کادر فنی خوبی برخوردار است و بازیکنان صادق و متعهدی دارند؛ از اکتبر ۲۰۱۸ حدود ۱۳ بازی دوستانه داشته‌اند و در یک ماه گذشته پنج بازی دوستانه انجام داده‌اند؛ بازیکنان‌ این تیم صادقانه در میدان می‌جنگند؛ ما هم تلاش می‌کنیم در بازی فردا تیم برتر میدان باشیم.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که در این بازی به تفاضل گل فکر می‌کند؟ گفت: فکر نمی‌کنیم، چون ما تیم مغروری نیستیم؛ تیم ما از افراد فروتنی تشکیل شده است؛ همیشه به‌عنوان رهبر تیم سعی کردم یک سری از مسائل اصولی را در اختیار بازیکنانم قرار دهم. تلاش ما این بوده که مسائل پایه‌ای خصوصاً از بُعد شخصیتی را به بازیکنانم خوب بیاموزم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: باید همیشه به حریف احترام بگذاریم، در غیر این صورت تبدیل به آدم‌هایی می‌شویم که غرور آن‌ها را فرا گرفته است. ما به هیچ وجه این‌گونه فکر نمی‌کنیم. تفکر ما این است حریف هم می‌خواهد فوتبال بازی کند و ویتنام هم همین‌طور خواهد بود و احترام کامل را برای حریف قائل هستیم.

او درباره حضور نلو وینگادا در کنار تیم ملی اضافه کرد: در طول دوران مربی‌گری‌ام همیشه تلاش کرده ام افراد لایق را در کنار خود داشته باشم تا بتوانند به تیم کمک کنند تا برنده پیروز و موفق باشیم. در طول مربی‌گری دوستان و متحدینی در سراسر دنیا داشتم که همیشه به من کمک کردند. این دوستان در ۸ سال گذشته بدون هیچ چشم‌داشتی به من کمک کردند.

وی افزود: این بار نلو وینگادا به ما کمک خواهد کرد. از طریق همین ما بازی‌های دوستانه و اردوهای مختلف، همین‌طور استادیوم و هتل‌هایی برای تیم ملی هماهنگ کنند. تیم ملی از ابعاد مالی با مشکلاتی روبه‌رو است و این دوستان توقعات‌شان وفاداری و کمک به تیم بوده است مثل آقای دکتر کرگ و نلو وینگادا. خیلی خرسندم که این دوستان را دارم که من را در راه رسیدن به موفقیت کمک می‌کنند. اعتقاد راسخ دارم اگر می‌خواهیم به موفقیت برسیم همیشه نیاز به دو تیم داریم. یک تیم موفق درون زمین و تیمی که از تیم درون زمین حمایت کند و کارش را خارج از زمین انجام دهد. خوشبختانه کادر و دستیاران بسیار متعهدی دارم که کارشان را به نحو احسن انجام داده اند.

وی با اشاره به بازیکنان درون زمین اظهار کرد: در کنار بازیکنانی مثل جواد نکونام که در گذشته در کنار ما بودند، مسعود شجاعی هم در حال حاضر الگوی بازیکنان است و رهبر میدان است. ما یک خانواده متحد هستیم به غیر از خانواده شخصی‌ام این بهترین خانواده فوتبالی‌ام بوده است.

وی در مورد بازی ویتنام برابر عراق خاطرنشان کرد: من بازی‌های ویتنام را از قبل پیگری کرده‌ام مخصوصا بازی برابر کره‌شمالی و درگروه ما یکی از مدعیان اصلی است. البته ویتنام با دیسیپلین و تمرکز بالا یک فوتبال بسیار مثبت ارائه دادند. مربی بسیار خوبی دارند که در گذشته با گاس هیدینگ کار کرده‌اند و مطمئنا دیدن بازی ویتنام برابر عراق خیلی خوب بود و هشداری بود تا برابر این تیم با تمرکز بالا ظاهر شویم.

کی روش در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد کلمبیا برای قبول سرمربی‌گری تیم ملی این کشور گفت: الان زمان مناسبی برای مطرح کردن این‌گونه صحبت‌ها نیست. چون من وظیفه‌ای دارم و باید تا بی‌نهایت تمرکز و انگیزه‌مان را در بازی مقابل عراق و ویتنام نشان دهیم. الان زمانی نیست که بخواهم در مورد مساله‌ای فکر کنم یا تمرکزم را برای مسائل دیگری بگذارم. تنها مطلبی که از آن مطمئن هستیم مسوولان فوتبال ایران با  نظارت وزرات ورزش از ماه جولای به بعد نخواستند ماندن من طولانی‌تر شود ولی در حال وظیفه‌ی دشوار و بینهایت را پیش‌رو داریم آن هم بازی‌هایی است که باید انجام دهیم. با تمرکز بالا هم روی این مساله فکر می‌کنیم و تاکید می‌کنم یکی از قوی‌ترین خانواده‌های فوتبالی هستیم. مسعود شجاعی هم اینجاست و با سابقه‌ای که دارد و از لحاظ اتحاد و همدلی که بین اعضای کادر و بازیکنان است، شرایط فوق‌العاده‌ای در تیم وجود دارد.

کارلوس کی‌روش افزود: مسئله اصلی ما بازی برابر ویتنام است که اتفاق بیفتد، صحبت در این رابطه بی‌احترامی به تیم ویتنام است. تنها مطلبی که مهم است بازی فردا ما برابر ویتنام است.

کد خبر 364265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.