گرانترین مربی فوتبال جام ملت‌های آسیا کیست؟

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در لیست پنج مربی گران‌قیمت‌ مربیان جام ملت‌های آسیا جای دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گرانترین مربی جام ملت‌های آسیا با اختلاف فاحشی مارچلو لیپی، سرمربی چین است؛ او که قراردادی بیست میلیون یورویی با فدراسیون چین امضا کرده، در میان تمام مربیان ملی جهان رکورددار محسوب می‌شود؛ فدراسیون فوتبال چین تا امروز، بدون احتساب پاداش‌ها بیشتر از ۴۰ میلیون یورو به لیپی پرداخت کرده و می‌خواهد این مسیر را تا جام جهانی بعدی ادامه دهد.

بعد از لیپی، آلبرتو زاکرونی، سرمربی تیم ملی امارات در رده دوم قرار دارد؛ زاکرونی سالی دو میلیون و ۵۰۰ دلار یعنی حدوداً  ۲.۱۵ میلیون یورو از امارات دستمزد می‌گیرد؛ زاکرونی قبل از امارات، مثل لیپی در چین و تیم‌های ثروتمند این کشور کار می‌کرد.

رده سوم، متعلق به هکتور کوپر، سرمربی ازبکستان است که سالی تقریباً دو میلیون یورو از ازبکستان دستمزد می‌گیرد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی ایران و خوان آنتونیو پیتزی، سرمربی عربستان تا جام جهانی، قراردادی یک و چهار میلیون یورویی داشتند و رقم قرارداد پائولو بنتو، سرمربی تیم کره جنوبی هم طبق گفته رسانه‌های مختلف، بین ۱.۲ و تا ۱.۵ میلیون یورو است؛ با این شرایط، سرمربیان ایران و کره جنوبی و عربستان، با ارقامی نزدیک به هم پس از لیپی، زاکرونی و کوپر قرار می‌گیرند.

یکی دیگر از مربیان بزرگ جام ملت‌ها، اسون گوران اریکسن، سرمربی فیلیپین است؛ قرارداد اریکسن، به شکل مشروط بسته شده و او فقط تا پایان جام ملت‌ها مربی فیلیپین خواهد بود مگر اینکه نتایج تیم، او را تا مدتی طولانی ماندگار کند و اریکسن هم وارد این فهرست شود.

کد خبر 364264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.