نمایشگاه ورلد پرس فوتو هرساله میهمان صد کشور جهان

دبیر مسابقات "ورلد پرس فوتو" گفت: هرساله ٧٠ تا ٨٠ هزار عکس به "ورلد پرس فوتو " ارسال می‌شود.

به گزارش ایمنا، "یی ون هیسیو"، دبیر برگزاری مسابقات "ورلد پرس فوتو" در آیین افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری سفارت پادشاهی هلند ، بهار گذشته در تهران برپا شد و اکنون در اصفهان برگزار شده است. بودن در این نمایشگاه برای "ورلد پرس فوتو" اهمیت بسیاری دارد به همین خاطر از سفارت هلند و انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران کمال تشکر را دارم.

وی افزود: "ورلد پرس فوتو" برای بودن در اینجا دلایل بسیاری دارد که مهم ترین آنها نقش عکاسان مطبوعاتی ایرانی در صنعت عکاسی و همچنین "ورلد پرس فوتو" است. در دهه های اول گذشته های زیادی به عکاسان ایرانی تعلق گرفته است به دلیل این ارتباط بین ورلد پرس فوتو و ایران. بسیار خوشحالم که اکنون مردم ایران می توانند شاهد بهترین های عکاسی مطبوعاتی جهان باشند.

دبیر مسابقات جهانی ورلد پرس فوتو افزود: آثاری که در این نمایشگاه مشاهده می کنید مجموعه ای از برندگان جوایز ورلد پرس فوتو در سه سال گذشته است. از زمان تشکیل این بنیاد در سال۱۹۵۵ ما هرسال مسابقه ی عکس برگزار کرده ایم . شرکت در این مسابقات برای عکاسان حرفه ای از سراسر جهان آزاد است. در سال اول برگزاری، تقریبا سیصد عکس به دستمان رسید، اما از سال ۱۹۵۵ تعداد عکس ها بیشتر شده است. درسال های اخیر حدود۷۰ تا ۸۰ هزار عکس در سال به "ورلد پرس فوتو" فرستاده می شود.

وی افزود: هر سال برای تقلیل این تعداد عکس به ۴۵ عکس برنده، هیئت داوران مستقلی متشکل از حرفه ای ترین های صنعت عکس شامل عکاسان، ویرایشگران و مجموعه سازان انتخاب می شوند. انتخاب داوران یکی از مهم ترین وظایف بنیاد "ورلد پرس فوتو"  است. این هیئت داوران هستند که بهترین عکاس خبری بصری سال را تعیین می کنند که کار مهم و سنگینی است. بر اساس انتخاب این داوران، "ورلد پرس فوتو" مجموعه ای گرد هم می آورند که به دور دنیا سفر می کند: صد نمایشگاه در ۴۵ کشور.

دبیر "ورلد پرس فوتو" تصریح کرد: "ورلد پرس فوتو" تلاش می کند نمایشگاه خود را تاحد امکان در مکان های بیشتری برگزار کند. چرا که ما بر این باوریم که تصاویر خبری نقش به سزای در هر جامعه ایفا می کند. برای اینکه جامعه بتواند کارکرد خود را به درستی انجام دهد باید آگاه باشد، باید به اطلاعات آزاد و مستقل دسترسی کامل داشته باشد. برای محافظت از این اصل، جامعه باید از پدید آورندگان این اطلاعات محافظت نماید، باید از خبرنگارانش محافظت کرده و اطمینان حاصل کند که امکان کارکردن آزاد برای آنها فراهم است. بدون آنها چشم ها و گوش هایمان بسته می ماند و امکان آگاه شدن را از دست می دهیم . آگاهی قدم اول برای ایجاد هر تغییری است.

وی افزود: "ورلد پرس فوتو" بر این باور است که چنین تصاویری می توانند مردم را متوقف کنند، احساسات آنها را برانگیزاند و مردم  را به فکر و عمل وادارند.آنها مسئولیت هر یک از ما را یادآوری می کنند.

کد خبر 364252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.