تاجر چینی در مسجد امام(ره) اصفهان مسلمان شد

جانی یک تاجر چینی حدوداً چهل ساله که برای چند سالی است در تهران مشغول کار است پس از حدود دو سال تحقیق درباره اسلام شیعی، روز گذشته در مدرسه علمیه تبلیغ بین الملل ناصریه واقع در مسجد امام(ره) مسلمان شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  محمد زمانی  از مسلمان شدن یک تاجر چینی به همت مبلغین زباندان مدرسه علمیه ناصریه خبر داد و بیان کرد: جانی یک تاجر چینی حدوداً چهل ساله که برای چند سالی است در تهران مشغول کار است پس از حدود دو سال تحقیق درباره اسلام شیعی، روز گذشته در مدرسه علمیه تبلیغ بین الملل ناصریه اصفهان مسلمان شد.

مسئول دفتر تبلیغ و ارتباطات بین الملل حوزه علمیه اصفهان  تصریح کرد: آقای جانی چند سالی است که در ایران مشغول کار و تجارت است و به واسطه کار خود با ایران و اسلام آشنایی مقدماتی پیدا کرده و به مرور زمان به اسلام علاقه پیدا کرده است و مشغول مطالعه و بررسی این دین شده است و به گفته خودش از آنجا که دستورهای اسلامی مانند حُسن خلق,صدقه دادن، کمک کردن و احترام به پدر مادر و... همه برای او مهم و زیبا بودند او تصمیم به مطالعه و پژوهش درمورد اسلام کردند.

حجت الاسلام زمانی ادامه داد: به گفته اقای جانی تازه مسلمان شده، از زمان آشنایی اش با اسلام تا گرویدن به اسلام از خوردن شراب پرهیز کرده و با اینکه الفاظ نماز را نمی توانسته برزبان بیاورد ولی سعی کرده بصورت ظاهری نماز بخواند و برای استفاده از فضای روحانی حرم حضرت فاطمه معصومه به زیارت این حرم رفته است و در آنجا نماز هم خوانده است.

وی افزود: آشنایی جانی تازه مسلمان شده با مدرسه علمیه ناصریه و مبلغین  زباندان آن بدین قرار است که این شخص در تماسی که توسط مترجم او با مدرسه داشته اند، خواستار ارتباط بیشتر و راهنمایی درباره اسلام از طریق این مدرسه شده اند و از مدرسه علمیه تبلیغی درخواست اختصاص دادن جلسه یا جلسه هایی را با این تاجر چینی داشتند.

مسئول دفتر تبلیغ و ارتباطات بین الملل حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: از نکات قابل توجه این است که این شهروند چینی تازه مسلمان شده باوجود اینکه سالها در تهران مشغول کار است، این مدرسه را انتخاب کرده و آن هم به این دلیل بوده که در خبرهایی که از مدرسه علمیه ناصریه اصفهان منتشر شده، متوجه شده بود در این مکان، امکان گفت وگوی مذهبی برای توریست ها و شهروندان خارجی وجود دارد و آنها می توانند تعامل باز و موثر با یک روحانی مسلمان شیعه داشته باشند.

وی بیان کرد: از این رو پس از ارتباط اولیه مترجم او  با مبلغ زباندان مدرسه  علمیه ناصریه با این فرد چینی  چند تماس داشتند و سرانجام وی در ابتدای دی ماه ۱۳۹۷ اعلام کردند که تمایل دارند به این دین مشرف شوند، لذا پس از بیان اعتقادات اسلام توسط مبلغ مدرسه، مراسم قرائت شهادتین انجام شد و نام محمد را برای خود انتخاب کردند.

حجت الاسلام  زمانی در بیان اقدامات آتی در راه تبلیغ دین بین المللی گفت:  از جمله نکاتی که مورد غفلت واقع شده، نبودن مرکز شناخته شده‌ای در ایران و یا در مهمترین مراکز توریستی برای توریست های خارجی که می خواهند درمورد اسلام اطلاع پیداکنند و یا به اسلام تشرف پیدا کنند، است

وی تصریح کرد: اگر راهنمای آقای جانی تازه مسلمان شده از روی اتفاق با فعالیتهای مدرسه علمیه ناصریه  آشنا نمی شد، نمی دانست که برای تشرف و یا حتی داشتن گفت وگو با یک روحانی شیعه مسلط به زبان های خارجی باید به کجا رجوع می کرد و این نقطه ضعف حوزه های علمیه  و متولیان امر فرهنگ و تبلیغ را نشان می دهد که تا به حال به این مسئله بصورت جدی و اثرگذار ورود نکرده است.

حجت الاسلام زمانی یادآور شد: این درحالی است که دیگر فرق ظاله همچون بهائیت فعالیتهای خود را به شدت افزایش داده‌اند و از بحث توریسم شدیدا به نفع خود استفاده می کنند و حوزه علمیه نسبت به این گردشگران و تاثیراتی که ما میتوانیم در آنها داشته باشیم تا حد زیادی غفلت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این مشکلات، معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با تاسیس دفتر تبلیغ و ارتباطات بین الملل که در حال حاضر به طور خاص بر مسئله توریسم متمرکز شده در حد توان خود مشغول به تبلیغ و استفاده از انبوه گردشگرانی است که به اصفهان و ایران سفر می کنند و بحمدالله در حدود چهار سال برنامه مداوم و قوی توانسه است که اغلب راهنمایان را جذب کند و حتی برای مدت بسیار کوتاهی هم که شده این راهنمایان تمایل دارند که گروه های خود را در اختیار مبلغین حاضر در مدرسه‌ای که دفتر تبلیغ و ارتباطات بین الملل در آن مستقر است قرار دهند.

کد خبر 364233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.