پرستاران آسیایی به کشورهای غربی مهاجرت می‌کنند

در کشورهای مختلف جهان برای غلبه بر مشکل کمبود پرستار، امکانات رفاهی خاصی برای این قشر زحمتکش در نظر گرفته شده است و لازم است پرستاران نیز با به کارگیری مهارت‌های ارتباطی مناسب و تسلط بر تکنولوژی‌های روز به بهبود بیماران کمک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمبود پرستار مشکلی نیست که تنها به کشورهای غربی محدود شود، بلکه یک معضل جهانی است. برای مثال، جالب است بدانید که تا سال ۲۰۲۰ تعداد پرستاران کشور سنگاپور از ۳۶ هزار به ۵۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت، اما این میزان نیز معضل کمبود پرستار را برطرف نخواهد کرد.

همچنین به گفته سازمان جهانی بهداشت، منطقه آسیا اقیانوسیه (Asia Pacific region)، شامل بخش عمده آسیای شرقی، آسیای جنوب شرق و اقیانوسیه که حدود ۴۸ کشور را در بر می‌گیرد، در سال ۲۰۰۸، جمعیتی حدود ۳۳۵ میلیون فرد بالای ۶۰ سال داشت، بدین معنا که تعداد زیادی پرستار برای مراقبت از این افراد لازم بود. اما موضوع مهم اینکه پرستاران آسیایی با وجود مشکل کمبود پرستار در سرزمین خود، به دلیل امکانات رفاهی بهتر تمایل دارند به کشورهای غربی مهاجرت کنند.

لزوم حمایت از پرستاران در کشورهای مختلف جهان 

همه کشورهای جهان برای غلبه بر مشکل کمبود پرستار و تأمین نیروی مورد نیاز خود به دنبال حمایت از این قشر هستند. از آنجا که پرستاری یکی از خطیرترین شغل‌های جهان است و پرستاران در مواجهه با بیماران، ممکن است به بسیاری از بیماری‌های خطرناک مانند وبا، سل و آنفلوآنزا مبتلا شوند، لازم است در راستای ارائه خدمات، بخشی از تقاضاهای پرستاران تأمین شود.

اکنون به دلیل کمبود پرستار، تقریبا همه کشورها نسبت به جذب نیرو اقدام کرده‌اند. برای مثال کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و آمریکا نیز برای نیل به این هدف و به منظور جذب نیروی پرستار، امکانات رفاهی قابل توجهی را برای این قشر زحمتکش فراهم کرده و شرایط مناسبی را برای داشتن یک زندگی مرفه برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند.

مهارت‌های مورد نیاز پرستاران برای بهبود وضعیت بیماران چیست؟

مکان‌هایی نظیر بیمارستان‌ها، مراکز پزشکی، کلینیک‌ها، آسایشگاه‌ بیمارستان‌ها و ... همگی به پرستار نیاز دارند. اما یکی از مهم‌ترین عوامل مربوط به ایمنی بیماران، یادگیری مهارت‌های ارتباطی میان پرستار و بیمار است. موضوع دیگر اینکه با توجه به نیازهای جامعه و بیماران، افرادی که در این حرفه مشغول فعالیت هستند علاوه بر علم پرستاری باید به دانش کامپیوتر و علم داده‌ها نیز مسلط باشند. در عصر دیجیتال، نیاز ضروری است که پرستاران خود را با تکنولوژی‌های ضروری برای مراقبت از بیماران تطبیق دهند.

همچنین با طراحی هرچه بیشتر شهرها و مراکز درمانی هوشمند در قاره آسیا، پرستاران و بیماران باید در در امور آموزشی مراکز درمانی دورافتاده مشارکت کنند. از آنجا که پرستاران پلی میان بیماران و تکنولوژی جدید محسوب می‌شوند، افراد شاغل در این حرفه باید هر چه بیشتر مهارت کارکردن با دستگاه‌های الکترونیک، تجهیزات سلامت از راه دور مانند ویدیو کنفرانس‌های مراقبت از بیماران راه دور را نیز بیاموزند. این اقدامات به پرستاران کمک می‌کنند تا بر مشکل مراقبت از بیماران فائق آیند و به بهبودی بیماران کمک کنند.

کد خبر 364226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.