هیئت دوومیدانی اصفهان سرگردان‌تر از همیشه

با اتمام دوران ریاست عبدالرسول یزدی‌زاده در هیئت دو و میدانی استان اصفهان، مشکلات دوندگان دوچندان شد تا جایی که تمرین در پیست انقلاب هم برای آن‌ها سخت شده و باید از ورزشکاران رشته‌های دیگر برای استفاده از پیست اجازه بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال‌ها است که ورزشگاه پیر و خسته انقلاب، گوشه‌ای از میدان آزادی در بند است و این ورزشگاه داستان سرگذشتی پرفراز و نشیب دارد؛  چندی است اخباری مبنی بر اینکه وسایل پیست دوومیدانی انقلاب دچار آتش‌سوزی می‌شوند، رهگذران و ساختمان‌های اطراف بر پیست اشراف دارند، خرابی تارتان‌ها و وجود نداشتن چمن در میانه پیست و جانمای این ورزشگاه در یکی از پرترددترین و آلوده‌ترین نقاط شهر و غیره در رسانه‌ها و گاه از زبان خود ورزشکاران به گوش می‌رسد.

رییس هیئت دو و میدانی استان اصفهان بارها در مصاحبه‌های مختلف با اشاره به الزام مرمت پیست دو و میدانی انقلاب اصفهان، هزینه موردنیاز مرمت را مبلغی بالغ‌ بر ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرد و از هزینه‌های موردنیاز برای زیرساخت‌ها و استانداردسازی گفت؛  با این‌ وجود حتی پس از اتمام ترمیم و بازسازی که دی‌ماه سال ۹۲ انجام‌ شد، ورزشکاران همچنان از وضعیت این ورزشگاه ناراضی‌اند.

در همان سال یزدی‌زاده، رییس وقت هیئت دوومیدانی استان اصفهان طی مصاحبه‌ای ضمن اعلام اتمام بازسازی و ترمیم پیست انقلاب اصفهان، اظهار کرد: تارتان این پیست از مواد مرغوب آلمانی، هلندی و چینی است و مطمئن هستیم حداقل تا ده سال پاسخگوی ورزشکاران این رشته است؛  این پیست انعطاف‌پذیری مناسبی دارد همچنین زمین چمن آن هم در حال آماده‌سازی است، اما به گفته ورزشکاران پس از دو سال تارتان این پیست کیفیت خود را از دست داد.

پیست انقلاب، مشکلی برای محیط زیست اصفهان

رضا قاسمی، دونده ملی‌پوش اصفهان بابیان اینکه باشگاه انقلاب تبدیل به یک مشکل برای محیط‌ ‌زیست اصفهان شده است، اظهار کرد: خاک‌های وسط پیست، ساخت‌ و ساز و عملیات‌های عمرانی که در جوار این پیست انجام می‌شود، از عوامل آلودگی است.

وی افزود: یک انبار در پیست دو و میدانی انقلاب داشتیم که هیئت ورزش‌های همگانی آن را تصرف کرد و برای یکی دیگر از انبارها نیز برنامه‌ریزی کرده همچنین انبار پشت دفتر را هم هیئت شنا تصرف کرده است؛  نمی‌دانم وسایل هیئت دوومیدانی را کجا نگهداری می‌کنند؟ یکی از معاونان مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان که دستور انتقال انبارها را می‌دهد آیا به فکر وسایل دوومیدانی نیست؟

دونده سرعتی کشورمان در خصوص برگزار نکردن مجمع انتخاب رییس هیئت دوومیدانی پس از چندین ماه، گفت: برگزار نشدن مجمع انتخابات هیئت دوومیدانی به عهده فدراسیون است و این تأخیر از طرف شخص رییس فدراسیون دوومیدانی است؛  تاکنون دو بار برای برگزاری این مجمع ثبت‌ نام‌ شده،  اما متأسفانه از طرف فدراسیون در این زمینه کوتاهی می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه برای تمرینات در سطح ملی و بین‌المللی وسایل موردنیاز در اختیارمان نیست، تصریح کرد: با همین امکانات کم در حال تمرین هستیم؛  متأسفانه فدراسیون دو و میدانی و سرپرست هیئت نیز این مسائل را پیگیری نمی‌کنند؛  اداره کل ورزش و جوانان استان هم در این حیطه وارد نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه زودتر انتخابات مجمع برگزار شود و یک نفر به‌عنوان رییس هیئت دو و میدانی آغاز به کار کند تا ورزشکاران بتوانند با خیال راحت به تمرینات خود بپردازند و با این دست مشکلات مواجه نشوند.

پیام آمده "انبار پیست انقلاب را تخلیه کنید"

مهدی احمدی، دیگر دونده ملی‌پوش اصفهانی در خصوص مشکلات تمرینی خود، اظهار کرد: به ‌تازگی پیامی از شخصی ناشناس مبنی بر تخلیه انبار پیست دوومیدانی انقلاب دریافت کردم که ضمن هشدار، خواستار تحویل گرفتن وسایلمان از این انبارشده بود.

وی افزود: در حال حاضر زمان‌بندی تمرین در پیست نامنظم شده و گاهی داوران و ورزشکاران رشته‌های دیگر در زمان تمرین ما در پیست حاضر می‌شوند و تمرین می‌کنند و در پاسخ به اعتراض ما می‌گویند از اداره تربیت‌بدنی نامه دارند.

این دونده اصفهانی گفت: امیدوارم هرچه زودتر مجمع ریاست هیئت دوومیدانی برگزار شود چراکه دودش فقط به چشم ورزشکاران می‌رود؛  هر طرف از پیست دو و میدانی را به یک ارگان می‌سپارند؛  قسمتی از پیست را به هیئت آمادگی جسمانی و ورزش‌های همگانی و قسمتی دیگر را در اختیار ورزش سه‌گانه گذاشته‌اند.

احمدی تصریح کرد: پیش‌ از این نیز مکانی برای تعویض لباس نداشتیم و مجبور بودیم خود را با هوای سرد و شرایط موجود وفق دهیم؛  سالن سرپوشیده‌ خوراسگان را هم هیئت اسکیت گرفته و در حال حاضر حتی تمریناتمان را در پیست انقلاب هم نمی‌توانیم انجام دهیم.

یزدی‌زاده خسته شده

ناهید آچاک، نایب‌رییس هیئت دوومیدانی استان اصفهان در این خصوص به خبرنگار ایمنا گفت: برای تخلیه انبارهای هیئت دوومیدانی به ما اخطار داده‌اند و کم‌ کم ما را از پیست بیرون می‌کنند؛  نزدیک سه ماه است از زمان ریاست عبدالرسول یزدی‌زاده، رییس هیئت گذشته و وضعیت نامناسبی در پیست وجود دارد؛  هرکس که زودتر وارد پیست انقلاب شود می‌تواند از آن استفاده کند.

وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری برای برگزاری مجمع انتخابات هیئت دو و میدانی استان وجود دارد، تصریح کرد: بودجه‌ای که باید در اختیار هیئت‌های ورزشی قرار بگیرد به هیئت‌ها نرسیده و بدهکاری‌ها زیاد شده است؛  بنابراین مجمع هیئت هم برگزار نمی‌شود.

نایب‌رییس هیئت دو و میدانی استان اصفهان خاطرنشان کرد: متولیان این رشته به جای همکاری برای رشد رشته ورزشی دو و میدانی، برای مسائل بیهوده میان خودشان اختلاف به وجود آورده‌اند؛  یزدی‌زاده هم از این وضعیت خسته شده چراکه یک تنه برای حفظ اموال هیئت تلاش کرد. حالا در نبود او انبارها را از هیئت گرفته‌اند و کم کم پیست را هم از هیئت می‌گیرند.

فدراسیون در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری مجمع اصفهان

مجید کیهانی، رییس فدراسیون دوومیدانی در خصوص علت برگزار نشدن مجمع انتخابات هیئت دو و میدانی استان اصفهان به خبرنگار ایمنا، گفت: فدراسیون در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری مجمع انتخاب ریاست دوومیدانی اصفهان است.

کیهانی در این خصوص پاسخ دیگری نداد و به همین جمله بسنده کرد.

کد خبر 364202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.