۲۰ درصد اعضای نظام مهندسی ساختمان مشغول حوزه‌های تخصصی شده‌اند

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: در حال حاضر این سازمان ۳۲ هزار عضو در هفت رشته تخصصی دارد که از این تعداد فقط ۲۰ درصد وارد بازار کار تخصصی شده‌اند و متاسفانه مابقی در حوزه‌های غیرتخصصی مشغول به فعالیت‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین عسگری در مجموعه همایش‌های "دانشجوی امروز، کارآفرین فردا" در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با رویکرد صنعت، اظهار کرد: امروز تفاهم‌نامه‌ای فی مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان و دانشگاه جامع علمی کاربردی منعقد خواهد شد که یکی از هدفهای آن همکاری‌های پژوهشی این دو سازمان و همکاری با مراکز رشد و دانش بنیان است.

معاون علمی دانشگاه علمی و کاربردی اصفهان نیز در این همایش گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در افق چشم‌اندار ۱۴۰۰، برخوردار از موقعیتی ممتاز در عرصه‌هایی با مزیت های حرفه ای، مهارتی و رقابتی در سطح ملی و بین‌المللی است و کانون تجلی و تبلور توسعه مهارت و فناوری است. این دانشگاه نقطه اتکا دولت و مردم در تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد، متناسب با اقتضائات اقتصاد مقاومتی است.

مهدی قیصری، اظهار کرد: باید از فعالیت های پژوهشی انفرادی فاصله گرفته و به صورت گروهی کار کنیم که در این راستا باید قراردادهای پژوهشی را به گروه‌های پژوهشی و موسسات پژوهشی داخل دانشگاه واگذار کنیم.

قیصری گفت: با نگاهی به تاریخ صنعتی کشورهای توسعه یافته می‌توان بیان کرد که چنانچه درک روشنی از سیاست‌های اساسی و راهکارهای اجرایی دانشگاهی و نیز تفاوت‌ها بین هدف‌های دانشگاه و صنعت موجود باشد، همکاری و تعامل بین دانشگاه و صنعت می‌تواند به منافع هر دو طرف منجر شود و در نهایت تأثیر چشم‌گیری بر رشد تولید و توسعه‌ی صنعتی کشور بگذارد.

کد خبر 364194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصغر IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
    0 0
    میشه برنامه بعدی را هم اطلاع رسانی کنی برنامه در حوزه کارافرینی در اصفهان کمه