توسعه اقتصادی وابسته به پیشرفت تکنولوژی جوشکاری است

رییس انجمن جوشکاری و آزمایش های غیر مخرب ایران گفت: از دیرباز توسعه اقتصادی وابسته به پیشرفت تکنولوژی جوشکاری بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالوهاب ادب آوازه در مجموعه همایش‌های "دانشجوی امروز، کارآفرین فردا" در  دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با رویکرد صنعت، اظهار کرد: بازرسی جوش نقش انکارناپذیری در ساخت، نصب تاسیسات و تجهیزات صنعتی دارد.

وی گفت: سازه فضا کار؛ از سیستم‌های اسکلت فلزی از بافت تعداد زیادی اِلمان با شکل‌های استاندارد به یکدیگر، تشکیل می شود و در نهایت یک سیستم سبک و با صلبیت (استحکام) زیاد ایجاد می‌کند.

رییس انجمن جوشکاری و آزمایش های غیر مخرب ایران تصریح کرد: از دیرباز توسعه اقتصادی نیز وابسته به پیشرفت تکنولوژی جوشکاری بوده است. هم اکنون بیش از ۳۰ شرکت،موسسه و صنایع دریایی در ساخت کشتی، یدک کش، فایبرگلاس در ایران فعالیت دارد.

ادب آوازه در مورد حوزه کارآفرینی جوش، گفت: زمینه‌های متنوعی در طراحی و انتخاب مواد، ساخت، نصب، بازرسی و تجهیزات صنعتی وجود دارد که مهندسان جوش می توانند در اجرا و تحقیق این زمینه‌ها فعالیت کنند.

وی افزود: جوشکار می تواند در موسسات تولیدی و صنعتی بزرگ مانند شرکت نفت، شرکت گاز، شرکت پتروشیمی، ماشین سازی (ماشین سازی اراک، ماشین سازی تبریز و...)، شرکت ایران خودرو، شرکت‌ها و کارخانجات سازنده قطعات صنعتی مانند قطعات خودرو، تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی، لوازم خانگی، کارگاه‌های کوچک و بزرگ تولیدی از قبیل در و پنجره‌سازی آهنی و آلومینیومی، لوله‌کشی شوفاژ و حرارت مرکزی، لوله‌کشی گاز خانگی  و تجاری، ساخت انواع کابینت، میز تحریر، کمد و فایل، جوشکاری و صافکاری انواع خودروها کار کند.

رییس انجمن جوشکاری و آزمایش های غیر مخرب ایران تصریح کرد: معمولا کار جوشکاری در صنایع مختلف به هم شباهت‌های زیادی دارد، جوشکار می تواند به راحتی در صنایع گوناگون فعالیت کند. او می تواند به پست‌هایی مانند سرکارگر، مسئول شیفت یا مدیر کارگاه ساخت ارتقا یابد. با کسب تجربه بیشتر نیز امکان کسب پست‌هایی در بخش‌های بازرسی جوشکاری، کنترل کیفیت یا تست غیر مخرب وجود دارد. بسیاری از جوشکارانی که تحصیلات دانشگاهی دارند، به عنوان تکنسین و بازرس جوش مشغول به کار می شوند.

وی اضافه کرد: جوشکاران باتجربه در صورت داشتن سرمایه لازم می توانند به صورت مستقل کار کرده و کارگاه جوشکاری راه اندازی کنند.

ادب آوازه با اشاره به اینکه جوشکاری یکی از مشاغلی است که تقریبا در همه صنایع به آن نیاز دارند، گفت: بازارکار خوبی برای جوشکاران در کشور وجود داشته و آینده شغلی مناسبی نیز پیش روی آنها قرار دارد.

کد خبر 364193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.