افزایش اعتبارات عمرانی ورزش شهرضا

رییس اداره ورزش وجوانان شهرضا از افزایش اعتبارات عمرانی حوزه ورزش این شهرستان خبر داد و گفت: مجموع این اعتبارات بیش از چهار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌نقی انصاری پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدیرکل ورزش و جوانان استان قول ایجاد ۱۰ زمین چمن مصنوعی در شهرضا را داده است که اگر زمین آن‌ها به دولت واگذار و حصارکشی اطراف آن هم انجام شود وزارت ورزش، چمن مصنوعی و نصب آن را تقبل می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اداره‌کل ورزش و جوانان استان، دو تفاهمنامه با بخش منظریه و بخشداری روستای امامزاده علی‌اکبر برای واگذاری زمین منعقد شد.

رییس اداره ورزش وجوانان شهرضا اضافه کرد: دهیاری روستاهای وشاره و هونجان هم قول همکاری داده‌اند، اما برای واگذاری زمین مشکل وجود دارد.

انصاری از توزیع بسته حمایتی بین هیئت‌های ورزشی این شهرستان خبر داد و افزود: این بسته از طرف مدیرکل ورزش و جوانان استان واگذار می‌شود که شامل پکیج ورزشی به ارزش ۲۵ میلیون تومان و اعتباری به همین میزان است.

وی با اشاره به ساخت سالن ورزشی در محله اسلام‌آباد شهرضا، خاطرنشان کرد: تا کنون ۹۰ درصد از مراحل اجرایی این سالن که اعتبارات آن از محل تسهیلات حمایتی مناطق حاشیه‌ای تأمین می‌شود، انجام شده است.

رییس اداره ورزش وجوانان شهرضا یادآور شد: سالن و خوابگاه ۶۰ نفره اسلام آباد در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود، اما تا ابتدای سال ۹۸ مجهز شده به بهره‌برداری می‌رسد.

انصاری با بیان اینکه تا کنون آیین‌نامه یا اعتباری با موضوع نیازهای جوانان به این اداره ابلاغ نشده است، تأکید کرد: بخشی از رسالت وزارت ورزش و جوانان، رسیدگی به امور جوانان است که باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

وی با اشاره به توسعه امکانات ورزشی در مناطق روستایی این شهرستان، اظهار کرد: هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری شهرضا در سه سال اخیر به عنوان هیئت برتر استانی معرفی شده است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا از وجود شش خانه ورزش روستایی در این شهرستان خبر داد و افزود: این مراکز نقش مؤثری در شناسایی و حمایت از ورزشکاران روستایی داشته است.

وی با اشاره به وجود چهار سالن ورزشی در روستاهای شهرضا، خاطرنشان کرد: باوجود آنکه ورزشکاران روستایی از بسیاری امکانات مانند توپ و تور محروم هستند، اما در مسابقات ویژه این مناطق در داخل شهرستان و استان عناوین برتر را کسب می‌کنند.

انصاری از افزایش اعتبارات عمرانی حوزه ورزش این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: مجموع این اعتبارات بیش از چهار میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: تعمیر سالن ورزشی شهید طحانی با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان، ایجاد استخر ذخیره آب در مجموعه استخر دریا، ساخت منبع ذخیره آب ورزشگاه تختی و گازرسانی سالن ورزشی روستای کهرویه در سال جاری انجام شده است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرضا با اشاره به فعالیت ۴۰ هیئت ورزشی در این شهرستان، یادآور شد: بسکتبال در گذشته، رشته ورزشی شاخص شهرستان بود، زیرا معلمان ورزش مدارس، دانش‌آموزان را بهفعالیت در این رشته تشویق می‌کردند، اما در سالیان اخیر برای تقویت زیرساخت‌های این رشته اقدامی نشده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر دو مدرسه بسکتبال در شهرضا احداث شده که به تربیت نخبگان این رشته در آینده کمک می‌کند.

کد خبر 364182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.