پرترافیک‌ترین شهرها در جامعه توسعه‌یافته آمریکا

کشور بزرگ آمریکا با وجود امکانات پیشرفته و مدرن، هنوز در زیرساخت‌های حمل و نقل خود با مشکلات بی‌شماری مواجه است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های ارائه شده توسط جامعه آماری ایالات متحده آمریکا (ACS) نشان می‌دهد که هر چند در آمریکا آمار کارکنان مشغول به کار در خانه تا ۱۱۵ درصد افزایش داشته است ولی متأسفانه این امر تغییر قابل توجهی در میزان تردد کارکنان آمریکایی بین خانه و محل کار به وجود نیاورده و خیابان‌های آمریکا همواره پر تردد و شلوغ هستند. بنابراین هر چند تنوع نیروی کار و گسترش تکنولوژی، سبب خروج کار از شیوه سنتی خود شده است، اما باز هم تردد در شهر، چه با استفاده از قطارهای بین شهری، چه به وسیله اتومبیل شخصی یا حتی پای پیاده، یک عذاب واقعی تلقی می‌شود.

البته گزارشات حاکی از آن هستند که بسیاری از شهرهای جهان با خیابان‌هایی مملو از ماشین مواجه هستند که به صورت ایده‌آل با ترافیکی در حد تحمل مواجه می‌شوند ولی به طور کلی تقریبا ۲۵ تا ۴۵ درصد از زمان هر شخص در طول روز، صرف تردد در خیابان‌ها می‌شود که این آمار همواره رو به افزایش است. در حال حاضر گزارش های بین‌المللی ارائه شده از شرکت اطلاعات ترافیک TomTom ، نشان می‌دهد که میانگین زمان صرف شده در ترافیک برای هر فرد در ایالات متحده برابر با ۲۶/۱ دقیقه در طول یک روز است. به عبارتی هر فرد در یک رفت و برگشت ۵۲/۲ دقیقه از زمان خود را در ترافیک به سر می‌برد که برای افرادی با مثلا ۵۰ ساعت کار در هفته این رقم برابر است با ۹ روز کامل از هر سال است.

 شرایط ترافیکی در شهرهای بزرگی چون نیویورک و لس آنجلس که هر روز تعداد زیادی مسافر را جا به جا می‌کنند بدتر از شهرهای متوسط مقیاس آمریکا است. در این گزارش به شهرهایی با بدترین نوع ترافیک در ایالات متحده پرداخته شده است.

۵. سان خوزه، کالیفرنیا

در این شهر کالیفرنیای شمالی، تعداد بسیار کمی از مسافران برای تردد به محل کار از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و تعداد بسیار کمتری تا محل کار خود پیاده می‌روند. بنابراین وابستگی مردم به جاده‌ها، سطح تراکم ترافیک در این شهر را به ۳۲ درصد رسانده است. در نتیجه، افزایش حمل و نقل عمومی کارآمدتر تبدیل به یکی از بحث‌های سیاسی در این منطقه شده که سبب افزایش قیمت املاک و مستغلات دره سیلیکون شده است.

۴. سیاتل، واشنگتن

وجود تراکم ترافیک ۳۴ درصدی، سیاتل را به مقابله با جاده‌ها و بزرگراه‌های پر ازدحام فرا می‌خواند. گزینه‌های حمل و نقل عمومی سیاتل به حاشیه شهرها گسترش پیدا کرده است و ظاهرا کمابیش روش موفقیت‌آمیزی در راه کاهش تراکم ترافیک به حساب می‌آید تا جایی که انجمن حمل و نقل عمومی آمریکا، با توجه به سیستم حمل و نقل عمومی برتر این شهر بر اساس ایمنی، پایداری و بهره‌وری، عنوان پادشاه متروهای شهرستانی را به آن اعطا کرده است.

۳. نیویورک، نیویورک

با توجه به آمار استفاده از طرح همسفری، هنوز منهتن نیویورک تراکم ترافیک بالای ۳۵ درصد را تجربه می کند. از آنجایی که بیش از نیمی از مسافران نیویورک سیتی از حمل و نقل عمومی برای تردد به محیط کار و خانه استفاده می‌کنند، کیفیت، سرعت و قابلیت اطمینان سیستم مترو مخرب شهر، تبدیل به موضوع بحرانی و اصلی فرمانداری شده است.  از طرفی مسافران در نیویورک به طور متوسط طولانی‌ترین رفت و آمدها را تجربه می‌کنند که این امر شامل کارگرانی می شود که از متروهای از رده خارج در سیستم بدنام و کهنه حمل و نقل درون شهری، برای تردد به محل کار استفاده می‌کنند.

۲. سان فرانسیسکو، کالیفرنیا

شهری به بزرگی سان فرانسیسکو، به طور طبیعی با تراکم جاده‌ای و ترددهای نسبتا طولانی‌مدت مواجه است. البته بسیاری از کارگران مسیر خود را از میان ترافیک پیدا می‌کنند. نقشه حمل و نقل عمومی شهری، شامل گزینه‌های مختلفی اعم از راه آهن و تراموا و کشتی می‌شود که افراد برای کار خارج از شهر و نیویورک باید از آن‌ها استفاده می کنند.

۱. لس آنجلس، کالیفرنیا

جای تعجب نیست که شهر کالیفرنیا بیشترین تراکم ترافیک را در بزرگراه‌های خود داشته باشد. در واقع، گروه تحقیقاتی حمل و نقل TRIP اخیرا گزارش دادند که هزینه‌های تمام شده جاده‌ای لس آنجلس برای هر راننده برابر است با سه هزار دلار در سال که شامل هزینه‌های مربوط به کارکرد وسیله نقلیه در جاده‌های نامناسب، زمان و سوخت هدر رفته به علت تراکم ترافیکی و تصادفات رانندگی می‌شود. در این بین اما، سیستم متروی لس آنجلس از شرایط خوبی برخوردار است.

کد خبر 364168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.