رضایی: نیاز آبی کشاورزان با افزایش خروجی سد در روزهای آینده تامین خواهد شد

استاندار اصفهان گفت: برای تامین نیاز آبی کشاورزان در بهمن ماه آب در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت و مدت زمان جاری شدن آب زاینده رود هفته آینده مشخص می شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دعباس رضایی در حاشیه جلسه کارگروه ماده ۱۱ با اشاره به تدابیر صورت گرفته برای تامین آب کشاورزان، اظهار کرد: مدت زمان جاری شدن آب زاینده رود و حجم افزایش یافته از خروجی این سد هفته آینده مشخص می شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه سنجش و اعلام میزان افزایش خروجی از سد و مدت دوره بازگشایی زاینده رود از وظایف وزارت نیرو است، گفت: این مقدار با میزان سنجی و جمع بندی مقادیر بارش های اخیر مشخص خواهد شد.

رضایی اولویت اصلی در موضوع آب را تامین آب آشامیدنی خواند و تصریح کرد: مسئله کشت کشاورزان نیز زمان خاص خودش را دارد و پس از هماهنگی با صنف کشاورزان، شرکت آب منطقه ای و جهاد کشاورزی، وزارت نیرو پذیرفت که با حداکثر ریسک، آب به مدت محدود برای کشت این دوره در رودخانه جاری شود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: کشت جاری حداکثر می تواند از بهمن ماه آغاز شود.

رضایی با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی ضروری ترین و اصلی ترین مسئله به شمار می رود، افزود: همه اقشار و صنوف مختلف به ویژه صنف زحمتکش کشاورزان هم به این موضوع اعتقاد دارند و باید در این خصوص تدابیر ویژه صورت گیرد.

کد خبر 364141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.