روش‌های مبادله کالایی باید به‌روز شود

رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری خارجی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اصفهان گفت: یکی از مهم ترین اقداماتی که باید انجام شود آشنایی با بازارهای پول و سرمایه و روش‌های مبادله کالایی با توجه به شرایط روز دنیا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا شامگاه چهارشنبه - ۱۹ دی ماه- قاسمعلی جباری در همایش ارز دیجیتال که در سالن همایش های اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد، با اشاره به بازار ارز دیجیتال در ایران، اظهار کرد: باید ماهیت بازار پول و سرمایه را بشناسیم و بدانیم که آیا ارز دیجیتال در کشور ما قابل استفاده است و چه تاثیراتی بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت.

رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در بسیاری از کشورهایی که حتی این پول را نشناخته‌اند با ایجاد فارم‌ها توانسته‌اند سود زیادی را از این طریق کسب کنند.

جباری با بیان اینکه امروز می‌خواهیم اطلاعات لازم در این باره را به دست آوریم، گفت: در بین صدها مرکز مجازی که امروز به وجود آمده است، بسیاری از این مراکز در زمان خودشان پیشرفت کردند بنابراین ممکن است پول‌های دیجیتال نیز بتواند در کشور ما امنیتی را ایجاد کند و از آن استفاده کنیم.

روزی می‌رسد که پول‌های رایج از رده خارج می‌شود

مدیر عامل شرکت فنی مهندسی ویستا نیز در این همایش با اشاره به اخبار منتشر شده در مورد بازار ارز دیجیتال در ایران همچون قانونی شدن ارزهای دیجیتال و مواردی که از چهار ماه گذشته تا کنون در اخبار رسمی کشور در حوزه ارز دیجیتال منتشر شده است، بیان کرد: غیرمتمرکز بودن و قابلیت رشد توسط کاربران از ویژگی های ارز دیجیتال رایج در دنیا است.

شیخی افزود: در کشور بیشترین توجه به خرید و فروش ارز دیجیتال بوده و به استخراج آن توجهی نشده است، البته طبیعی است که در خرید و فروش کلاهبرداری‌هایی نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه شناخت ارز دیجیتال یکی از علوم روز است، اظهار کرد: ناگزیریم با این پول بیشتر آشنا شویم تا بتوانیم با بازار جهانی رقابت کنیم و اقتصاد کشور را به وضعیت بهتری ارتقا دهیم.

این فعال اقتصادی افزود: ما باید این پول را بشناسیم تا زمانی که قانونی شد بتوانیم وارد بازار شویم، روزی می‌رسد که پول های رایج نیز از رده خارج شود همانطور که پول کاغذی هم اکنون از دور خارج شده است.

آینده متعلق به ارزهای دیجیتال است

نیما نصیری، کارشناس بازار بورس و سرمایه گفت: بیت کوین برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ به وجود آمد و ارزهای دیجیتال یک فرم از پول الکترونیکی است. یک واحد پولی مستقل بر پایه اینترنت که برای انتقال نیاز به واسطه ندارد.

وی افزود: ارز دیجیتال از فناوری غیرمتمرکز بلاکچین (بلوک‌هایی که زنجیره‌وار به هم متصل‌اند) به وجود آمده است.

نصیری گفت: دومین ویژگی ارزهای دیجیتال غیرقابل هک و غیر قابل سرقت بودن آن است. بلاک چین یک سیستم غیر متمرکز است که افراد بدون واسطه در آن پول انتقال می‌دهند و همه گزارش‌ها در آن ثبت و ضبط می‌شود. هر کس بخواهد بلاک چین را تغییر دهد باید تک تک کاربران را پیدا کند و آنها را از بین ببرد که غیر ممکن است.

این کارشناس بازار بورس و سرمایه بیان کرد: شبکه بیت کوین متعلق به هیچ دولت، سازمان و بانکی نیست و کسی نمی‌تواند آن را تخریب یا دسترسی افراد را به آن را محدود کند و در هر جای دنیا که اراده کنید می‌توانید به شبکه اصلی وصل شوید.

وی نحوه کار بیت کوین را اینطور عنوان کرد که در بیت کوین نه شما و نه فرد مقابل قابل شناسایی نیستید و پول بدون واسطه مبادله می شود، بیت کوین به وسیله اینترنت انتقال داده می‌شود و واسطه ای ندارد، اگر اشتباها پولی را به کیف پول دیگری بریزید قابلیت پیگیری ندارد.

نصیری یکی از راه‌های تهیه بیت کوین را استفاده از روش پرداخت بیت کوین، فروش کامل و در اختیار گرفتن، عنوان کرد و گفت: مهم ترین راهکار تهیه بیت کوین استخراج است. ماینرها در بلاکچین انتقال این پول را تایید می‌کند.

وی افزود: در سال ۲۰۱۰ قیمت بیت کوین رشد ۲۰ هزار درصدی داشت، افرادی که تعداد بیت کوین زیادی دارند به عنوان نهنگ‌های بازار شناخته می‌شوند، اکنون ۴۰۰ عابر بانک بیت کوین در اروپا فعال است فرودگاه استرالیا با بیت کوین کار می‌کند و آینده متعلق به ارزهای دیجیتال است.

نصیری با بیان اینکه استخراج بیت کوین به دوصورت سخت افزاری و نرم افزاری انجام می‌شود، گفت: در استخراج بیت کوین مهم ترین مسئله برق است، در کشور ما که برق ارزان است امکان استخراج آن به عنوان یک صنعت میتواند در نظر گرفته شود.

وی افزود: در استخراج نرم افزاری یا ابری، نیازی به مکان و هزینه برق اضافی و تجهیزات وجود ندارد اما ریسک آن زیاد و استخراج غیر شفاف است، نوسانات قیمت تاثیر زیادی بر این روش دارد و همچینین سود پایین‌تر و هیجان آن نیز کمتر است.

این فعال اقتصادی اعلام کرد: کیف پول دیجیتالی نرم افزاری است که از دارایی افراد حفاظت می‌کند و به سه نوع سخت افزاری، نرم افزاری و کاغذی تقسیم می‌شود، امروزه ۵۰۰ هزار بیت کوین در کیف پول‌ها وجود دارد که صاحبان آنها یا گمشان کرده‌اند، رمز آن را فراموش کرده یا از دنیا رفته اند و دسترسی به آنها وجود ندارد.

کد خبر 364138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.