توقیف سه محموله قاچاق دام در گلپایگان

گلپایگان- مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان گفت: سه محموله غیر مجاز دام سبک ماده به تعداد ۷۰ رأس دام از افراد سودجویی که قصد خروج دام به خارج کشور را داشتند توقیف شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، امیر مسعود شهبازی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دامداران باید برای جلوگیری از بروز بیماری تب برفکی در شهرستان موارد بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به این‌که صدور مجوز حمل دام و طیور برعهده شبکه دامپزشکی است، افزود: حمل غیر مجاز دام قاچاق محسوب و بر اساس سیاست تعزیزات حکومتی محموله دام قاچاق به نفع دولت مصادره می‌شود و مشمول جریمه نقدی نیز است.

توقیف سه محموله قاچاق دام در گلپایگان

مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان گفت: سه محموله غیر مجاز دام سبک ماده به تعداد ۷۰ رأس در شهرستان توقیف شده و تا سیر مراحل قانونی در میدان دام کشتارگاه گلپایگان نگهداری می‌شود. قاچاقچیان قصد داشتند این سه محموله را به خارج از کشور انتقال دهند. علاوه بر این محموله دیگری از دام که بدون مجوز دام پزشکی به یکی از استان های کشور حمل می شد نیز توقیف شده است.

شهبازی تأکید کرد: دامداران از فروش دام ماده به دلالان خوداری کنند، زیرا قاچاق آن به زیر بنای اقتصاد کشور ضربه می‌زند. فروش دام ماده موجب گران شدن و ایجاد التهاب در بازار گوشت قرمز می ‌شود و ضرر آن متوجه مردم است.

مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان گفت: نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از وظایف شبکه دامپزشکی است، مردم از خرید گوشت فاقد مهر کشتارگاه دام خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد غیر مجاز با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

واکسیناسیون ۴۰ هزار رأس دام سبک

وی گفت: در دو ماه اخیر ۱۸ هزار رأس دام سنگین(گاو) و حدود ۴۰ هزار رأس دام سبک(گوسفند) در واحدهای صنعتی و سنتی سبک علیه تب برفکی واکسنه شد، در یک ماه اخیر نیز حدود ۶ هزار رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی واکسینه شد.

مدیرشبکه دامپزشکی گلپایگان با اشاره به کاهش دام سنگین(گاو و گوساله) در شهرستان افزود: ۱۰۰ هزار رأس دام سبک ماده در شهرستان وجود دارد.

وی با بیان این‌که ظرفیت کشتارگاه دام صنعتی شهرستان ۵۰ رأس دام سنگین و ۵۰۰ رأس دام سبک است، اما تنها از ۲۰ درصد ظرفیت آن در یک شیفت استفاده می‌شود، گفت: روزانه حدود ۱۰۰ رأس دام سبک و ۱۰ رأس دام سنگین در در کشتارگاه دام گلپایگان ذبح می‌شود.

کد خبر 364132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.