تئاترهای رادیویی تاثیرگذارتر هستند

یک کارگردان تئاتر گفت: به دلیل اینکه نمایش‌های رادیویی سهل‌الوصول هستند یعنی شنونده به راحتی می‌تواند موضوع را درک کند و همانطور که کارهای تولیدی روزانه خود را انجام می‌دهد می‌تواند آن را گوش کند تاثیرگذارتر هستند.

مهدی شهداد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایش رادیویی بیشتر از تئاتر در مخاطب اثر می گذارد چرا که این نمایش ها با تخیل شنونده همراه هستند و مخاطب باید هنگام شنیدن داستان فضاسازی کند.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: به دلیل اینکه مخاطب در حال فضا سازی است نمایش تاثیر بیشتری بر وی دارد و علاوه بر آن به دلیل این که نمایش های رادیویی سهل الوصول هستند یعنی شنونده به راحتی می تواند موضوع را درک کند و همانطور که کارهای تولیدی روزانه خود را انجام می‌دهد می‌تواند این نمایش را دریافت کند تاثیر گذارتر هستند.

وی با بیان اینکه تئاتر های رادیویی چون با تخیل مخاطب کار دارد ماندگاری بیشتری دارد، گفت: در تلوزیون وقتی کارگردان بازیگر خود را از یک حیاط عبور می دهد سلیقه او حاکم بر فضا می شود و مخاطب آن چه را که کارگردان دوست دارد می بیند اما در نمایش رادیویی کافی است گفته شود چه باغچه قشنگی ذهن مخاطب شروع می کند آنچه را که دوست دارد صحنه سازی می کند.

شهداد با اشاره به اینکه پرمخاطب ترین ژانر نمایشی تئاترهای رادیویی است، افزود: دغدغه اول کار در حوزه نمایش رادیویی کمبود متن است و این دغدغه تقریبا در همه حوزه ها وجود دارد اما کارهای رادیویی تقریبا سخت تر هستند چرا که فقط با حس شنیداری مخاطب کار داریم و این کار را برای بازیگر سخت می کند و باید تمام احساسات خود را به صورت واقعی به مخاطب منتقل کند چرا که اگر تصنعی باشد مخاطب راضی نمی‌شود و این حس بازیگر است که از طریق امواج رادیو به مخاطب منتقل می‌شود.

کد خبر 364130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.