سلطانی‌فر: دلیلی ندارد امکان حضور زنان در ورزشگاه‌ها فراهم نشود

وزیر ورزش و جوانان گفته است ورودی مجزا، معبر و مکان مجزا و سرویس و خدمات مجزا برای ورود زنان به استادیوم‌ها در ورزشگاه‌های مختلف وجود دارد و یا در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل فراهم کردن است.

به گزارش ایمنا،‌ مسعود سلطانی‌فر در حاشیه جلسه هیئت دولت گفته است نظام این امکان را فراهم کرده که زنان در همه مکان‌ها و مناسبت‌ها و رویدادها حضور داشته باشند و دلیلی ندارد که این امکان را برای زنان در ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی فراهم نکنیم.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرده حضور زنان در ورزشگاه‌ها باید با رعایت همه مسائل شرعی و فرهنگی باشد.

ممانعت از حضور زنان طی مصوبه‌ای در سال 84 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شد و دستگاه‌های قضایی با استناد به آن از ورود زنان به ورزشگاه‌ها جلوگیری می‌کند. به گفته سلطانی فر موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها در جلسه‌ای با اعضای کمیسیون فرهنگی و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و دبیر شورا قول داد که تجدید نظری در این ارتباط صورت گیرد.

مسئله ورود زنان به ورزشگاه‌ها در جریان مسابقات تیم‌های مردان ایرانی در سال‌های اخیر حواشی بسیاری داشته است. بسیاری از زنان در رویدادهای مهم ورزشی به ویژه بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران یا تیم‌های باشگاهی مانند پرسپولیس و استقلال مجبورند برای تماشای مسابقه تیم محبوب خود با ظاهر مردانه وارد ورزشگاه می‌شوند!

در سال‌های اخیر و با افزایش حساسیت‌ها وزارت ورزش و جوانان در مقابل تذکری که نهادهای بین‌المللی ورزشی به جلوگیری حضور زنان تماشاچی داده است به صورت گزینشی شماری از زنان را برای تماشای بازی‌ها به استادیوم دعوت کرده است.

کد خبر 364128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.