۱۸ آرامستان محلی اصفهان در مسیر ساماندهی

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان از ساماندهی آرامستان‌های محلی شهر خبر داد و گفت: براساس دستورالعمل شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان اصفهان اقدامات هیئت امنای آرامستان‌های محلی زیرنظر سازمان آرامستان‌های شهرداری انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سیدرضا جعفریان‌فر با اشاره به ساماندهی آرامستان های محلی اصفهان، اظهار کرد: برای انجام این امور سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با ایجاد چهار دفتر خدماتی در آن دسته از مناطق شهرداری که دارای آرامستان محلی هستند، سعی دارد خدمت‌رسانی به مردم را تسهیل کند تا ساکنان این مناطق برای دریافت خدمات پس از دفن نیاز به مراجعه به آرامستان باغ رضوان نداشته باشند .

وی تصریح کرد: جلساتی در استانداری و فرمانداری اصفهان، همچنین با شهرداران مناطقی که آرامستان‌های محلی در آن مناطق واقع شده و هیئت امنای آن آرامستان‌ها، داشته‌ایم و پیگیر ساماندهی این آرامستان‌ها در راستای خدمت رسانی مضاعف به مردم و ساکنان آن مناطق هستیم.

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه هیئت امنای آرامستان‌های محلی در قالب معتمدین محل فعالیت می‌کنند، افزود: براساس دستورالعمل شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان اصفهان، ساماندهی آرامستان‌های محلی شهر با همکاری شهرداران مناطق و هیئت های امناء در دستور کار سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان قرار دارد.

وی بیان کرد: براساس این دستورالعمل، ۱۸ آرامستان محلی اصفهان باید بر اساس قانون و استانداردهای تعیین شده، اقدامات خود را اجرایی کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان اضافه کرد: براساس دستورالعمل شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان اصفهان، هیئت امنای آرامستان‌های محلی تقویت شده و اقدامات خود را زیرنظر سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان به پیش می‌برد و یک نفر از اعضای هیئت امناءکه دارای مقبولیت اجتماعی بیشتر است به عنوان نماینده با سازمان آرامستان های شهرداری هماهنگ خواهد شد.

وی یکی از اهداف فعالیت آرامستان‌های محلی زیرنظر سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان را ساماندهی غسالخانه‌ها عنوان کرد و گفت: در تعدادی از این آرامستان‌ها غسالخانه غیر بهداشتی و فاقد ناظر شرعی وجود دارد و طبق بررسی‌های انجام شده، بسیاری از ساکنان از وجود غسالخانه در نزدیکی محل سکونت و از تغسیل و تکفین متوفی در غسالخانه‌های محلی ناراضی و شاکی هستند همچنین این غسالخانه‌ها از استانداردهای بهداشتی لازم برخوردار نبوده و نظارت‌های شرعی لازم بر آن‌ها اعمال نمی‌شود.

جعفریان‌فر افزود: شهروندانی که قصد دفن متوفی خود در آرامستان‌های محلی را دارند، می‌توانند برای انجام تغسیل و تکفین متوفی به صورت متمرکز به آرامستان باغ رضوان که تغسیل و تکفین متوفی به صورت کاملا بهداشتی و تحت نظارت ناظرین شرعی انجام می‌شود، مراجعه و از حمل رایگان متوفی به آرامستان باغ رضوان و بالعکس استفاده کنند.

کد خبر 364112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.