شهرداری‌ها نیاز به برنامه‌های اقتصادی جدید دارند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: از طرفی دیگر مجلس شورای اسلامی باید دنبال راهکارهای جدید برای تامین عوارض پایدار برای بودجه شهرداری ها باشد؛ زیرا فقط کلانشهرهایی مثل اصفهان مدنظر نیست، بلکه در شهر های کوچک این مشکل دوچندان است.

حیدر علی عابدی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون  کاهش در آمدهای شهرداری‌ها در بودجه ۱۳۹۸ اظهار کرد: در آمدهای شهرداری در قانون به دو دسته تقسیم می‌شود، دسته اول در آمدهای پایدار است، مانند عوارض‌ها، اما دسته دوم درآمدهای ناشی از توسعه شهری، ساخت و سازها و پروانه ساخت و غیره است.

وی افزود: با این حال به دلیل رکودی که گریبانگیر  ساختمان سازی شده است و اکثر کارگاه های ساختمانی غیر فعال شده اند، بخش بزرگی از منبع تامین در آمد شهرداری‌ها دچار مشکل شده است.

عابدی ضمن ابراز امیدواری برای اینکه شهرداری این مشکل را تبدیل به یک فرصت کند تأکید کرد: شهر فروشی که سالها همه به آن انتقاد می‌کردند باید تبدیل به فرصت شود و به دنبال راهکار های مناسب برای کسب در آمد باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: از طرفی دیگر مجلس شورای اسلامی باید دنبال راهکارهای جدید برای تامین عوارض پایدار به عنوان بودجه های شهرداری ها باشد؛ زیرا فقط کلانشهرهایی مثل اصفهان مدنظر نیست، بلکه در شهر های کوچک این مشکل دوچندان است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال گذشته  با تغییر جزئی در قانون، این بودجه‌ای که قبلا در اختیار معاونت عمرانی وزارت کشور قرار می‌گرفت و در بین شهرداری ها توزیع می شد و به خصوص کمک شایسته‌ای به شهرداری شهرهای کوچک بود نادیده گرفته شد که امیدواریم به صورت اصلاحیه این بحث در مجلس مطرح شود.

وی خاطر نشان کرد: البته شهرداری اصفهان نیروهای فکری قوی دارد، اگر برنامه ریزی کند و  مبنا را بر این بگذارد که راهکارهای جدید برای کسب در آمدهای پایدار مبتنی بر توسعه اقتصادی شهر طراحی کند موفق به عبور از این مشکلات خواهد شد. 

عابدی تأکید کرد: شهرداری نباید فقط به عوارض‌ها اکتفا کند، زیرا  این عوارض حداقل می‌تواند جایگزین بودجه‌های جاری شهرداری باشند و برای توسعه شهر نیاز است شهرداری ها برنامه های اقتصادی جدیدی طراحی کنند.

کد خبر 364089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.